• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

کرونا در فارس؛ ۵۸۳۱ مبتلا و ۱۱۰ فوتی

  • 09 خرداد 1399 - 21:58
کرونا در فارس؛ ۵۸۳۱ مبتلا و ۱۱۰ فوتی

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از یک هزار و ۶۰۷ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید۱۹ استان، ۸۵ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۵ هزار و ۸۳۱ رسیده است.

همتی، آمار بهبود یافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز پنج هزار و ۱۶۷ نفر اعلام و تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی جدید از بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گزارش نشده است، وآمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس همان ۱۱۰ نفر قبلی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود:در ۲۴ گذشته ۸۵ مورد بر اثر ابتلا به کروناویروس گزارش شده که ۴۱ مورد مربوط به شیراز؛ ۹ مورد مرودشت؛ آباده و زرقان هر کدام یک مورد و مابقی را مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد.

همتی بیان کرد: آمار جانباختگان بر اثر کروناویروس در استان، ۵۹ درصد به مردان و ۴۱درصد به زنان اختصاص دارد و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۵ سال است.

او توصیه کرد: بیش از ۹۰ درصد جانباختگان در گروه سنی سالخوردگان و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند، بنابراین لازم است بیشتر از گذشته مراقب سالخوردگان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشیم.

همتی با بیان اینکه ویروس در جامعه در حال انتقال است، تاکید کرد: مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، فاصله مناسب در روابط اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان خروج از خانه را جدی بگیرند.

ثبت دیدگاه