• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شناسایی ۱۲۲ مورد جدید کرونا در فارس

  • 19 خرداد 1399 - 21:28
شناسایی ۱۲۲ مورد جدید کرونا در فارس

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از دو هزار نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید ۱۹ استان، ۱۲۲ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۷۶۹ رسیده است.

همتی ادامه داد: متاسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۱۱۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه ۱۱۵ مورد فوتی استان را ۷۱ مورد مربوط به شیراز؛ ۹ مورد مرودشت؛ ۴ مورد آباده؛ ۳ مورد کازرون؛ پاسارگاد ۲ مورد و داراب، رستم، زرقان، ارسنجان، سروستان، نی ریز و بیضا هر کدام یک نفر اعلام کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان دانست .

همتی گفت: هم اکنون ۲۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های عمومی و ۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهم‌ترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضرور است.

ثبت دیدگاه