• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

جهش بی‌سابقه کرونا در فارس

  • 20 خرداد 1399 - 16:24
جهش بی‌سابقه کرونا در فارس

با شناسایی ۲۰۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس مجموع مبتلایان به شش هزار و ۹۷۰ نفر افزایش یافت. این نخستین بار از زمان همه‌گیری کروناست که آمار مبتلایان به این بیماری در فارس طی یک روز به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده.

به گفته عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از این ۲۰۱ مورد جدید ابتلا در استان فارس، ۱۲۳ مورد مربوط به شیراز، ۱۸ مورد مرودشت، ۹ مورد کازرون، ۳ مورد ممسنی و شهرستان‌های کوهچنار، رستم، زرقان و خرامه هر کدام یک نفر اعلام کرد و مابقی مبتلایان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان دانست.

او گفت: متاسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۱۱۶ نفر رسیده است.

همتی ادامه داد: هم اکنون ۲۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های عمومی و ۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مهم‌ترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضرور است.

ثبت دیدگاه