• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آتش‌سوزی در ارتفاعات سبزپوشان شیراز

  • 23 خرداد 1399 - 9:48
آتش‌سوزی در ارتفاعات سبزپوشان شیراز

آتش‌سوزی ارتفاعات سبزپوشان شیراز که چهارشنبه شب ۲۱ خرداد آغاز شده و با تلاش نیروهای مردمی، شوراها، دهیاران و بخشداری منطقه مهار شده بود بار دیگر از بامداد جمعه ۲۳ خرداد شعله ور شد.

 عبدالرسول حقیقی، جانشین رئیس ستاد بحران شهرستان شیراز در این خصوص به خبرنگاران اعلام کرد: به محض اطلاع از آتش‌سوزی، به قید فوریت و با فرماندار شیراز و همراه بخشدار مرکزی در منطقه حاضر شده ایم و هماهنگی‌های لازم برای اطفاء حریق انجام شده است. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شیراز افزود: به دلیل عدم امکان پرواز بالگرد در شب، نیروهای اطفاء حریق به صورت پیاده به ارتفاعات اعزام شده‌اند.

حقیقی همچنین از تشکیل جلسه فوری مدیریت بحران با حضور امیری فرماندار شیراز در ساعت ۶ صبح روز جمعه ۲۳ خرداد در منطقه ظفرآباد خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی نهایی و مدیریت میدانی با حضور شخص فرماندار در منطقه انجام و هم‌اینک سه بالگرد برای اطفاء در ارتفاعات سبزپوشان منطقه ظفرآباد به محل حادثه اعزام شده است.

با حضور امیری فرماندار شهرستان شیراز در منطقه ظفرآباد، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ساعت ۶ بامداد تشکیل جلسه فوق‌العاده داد.

در این نشست گزارش اقدامات انجام شده تا این لحظه بررسی، و در خصوص نحوه اطفاء حریق ارتفاعات و امداد در مناطق صعب العبور ظفرآباد و همدم آباد شهرستان کوار تصمیم گیری شد.

امیری، رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شیراز گفت: دو بالگرد برای نقل و انتقال تجهیزات و نیروهای امدادی به ارتفاعات و یک بالگرد برای انتقال و پایش آب به محل اعزام می‌شوند.

او  با اعلام اینکه تجهیزات مورد نیاز امداد و اطفاء توسط منابع طبیعی فراهم می‌شود، افزود: آب مورد نیاز منطقه توسط تانکرهای آتش نشانی تامین و پایش خواهد شد تا بالگردها بدون وقفه قادر به انجام عملیات امدادی باشند.

فرماندار شهرستان شیراز در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز امداد و اطفاء نیز گفت: نیروهای ارتش، بسیج، سپاه و ادارات منابع طبیعی و آتش‌نشانی در کنار نیروهای مردمی قرار گرفته‌اند تا از طریق بالگرد به محل حریق در ارتفاعات اعزام ‌شوند.

امیری همچنین از تامین آب و اقلام خوراکی مورد نیاز امدادرسانان خبر داد.

تیم ۱۰ نفره‌ای از یگان ویژه آتش نشانی شهرداری شیراز برای آموزش نیروهای مردمی در محل حادثه مستقر شده‌اند.

ثبت دیدگاه