• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

نخستین ایستگاه سنجش‌ آلودگی هوا در لامرد به بهره برداری رسید

  • 23 خرداد 1399 - 9:50
نخستین ایستگاه سنجش‌ آلودگی هوا در لامرد به بهره برداری رسید

نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان لامرد استان فارس به بهره‌برداری رسید.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس روز پنجشنبه در حاشیه مراسم نصب و راه‌اندازی نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان لامرد بر لزوم پایش آلودگی هوا در این شهر با توجه به نزدیکی لامرد به مراکز صنعتی جنوب کشور تاکید کرد.

لیلا تاجگردون افزود: با پیگیری های مستمر انجام شده، برای اولین بار در شهرستانهای استان فارس، دستگاه ثابت سنجش غبار محیطی کمتر از ۲/۵ میکرون در شهرستان لامرد نصب و راه اندازی گردید.

تاجگردون؛ معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در پنجمین روز از هفته محیط زیست ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان لامرد نصب و راه‌اندازی شد و از این پس سنجش غبار محیطی در طول شبانه روز در این شهرستان انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند با مشاهده اطلاعات این مرکز، از میزان آلودگی هوا مطلع گردند.

تاجگردون با بیان اینکه ایستگاه فوق در محدوده شهرک صنعتی نیرایی نصب و راه‌اندازی شده است، گفت: امیدواریم اطلاع‌رسانی به شهروندان بتواند موجب جذب مشارکت‌ آنها برای کاهش آلودگی هوا شود.

وی همچنین گفت:  ذرات غبار موجود در هوای کشور که منشأ داخلی و خارجی دارد بر کیفیت هوا تأثیر بسیاری داشته و در صورت نفوذ به سیستم تنفسی، عوارض نامطلوبی را بر سلامت شهروندان می گذارد.

استان فارس تنها ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شیراز دارد در حالیکه به گفته مسوولان این کلان شهر نیاز به ۱۲ ایستگاه سنجش‌ دارد. 

شهرستان لامرد در فاصله  ۳۶۳ کیلومتری جنوب فارس قرار دارد. 

ثبت دیدگاه