• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تالاب بختگان رکورددار آبگیری تالاب‌های ایران

  • 25 خرداد 1399 - 11:13
تالاب بختگان رکورددار آبگیری تالاب‌های ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با استناد به پایش‌های ماهواره‌ای انجام شده، اعلام کرد که تالاب بختگان در آبگیری بین تالاب‌های کشور، رکورددار است.

حمید ظهرابی گفت: مرکز سنجش از دور وابسته به سازمان فضایی  ایران تصاویر ماهواره‌ای تالاب‌های مهم کشور در دو روز مشابه در سالهای ۹۸ و ۹۹ را تجزیه و تحلیل و براساس اطلاعات مربوط به این پهنه‌های مهم آبی، اعلام کرده که تالاب بختگان رکورد آبگیری در میان تالاب‌ها دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، ظهرابی ادامه داد: پایش ماهواره‌ای تغییرات سطح برخی دریاچه‌ها و تالاب‌ها در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته نشان می‌دهد تالاب بختگان که در سال گذشته ۱۵.۶۸ کیلومتر مربع آبگیری شده بود در اردیبهشت امسال   ۱۵۵.۹ کیلومتر مربع آبگیری شده و   ۸۹۴ درصد نسبت به سال گذسته افزایش آبگیری داشته که رکورد افزایش آبگیری در بین دریاچه‌های مهم ایران را زده است.

این مقام مسئول در خصوص آبگیری تالاب مهارلو نیز گفت: این تالاب در اردیبهشت سال گذشته ۱۵۹.۷۲ کیلومتر مربع آبگیری شده بود که در سال جاری ۱۷۹.۱۵ کیلومتر مربع آبگیری شده و از افزایش ۱۲ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچنین در خصوص وضعیت تالاب طشک نیز عنوان کرد: این تالاب در اردیبهشت ۹۸ با مساحت آبی ۹۹.۲۸ کیلومتر مربع بود که در سال جاری ۱۴۱.۹ کیلومتر مربع ابگیری شده و ۴۳ درصد افزایش آبگیری داشته است.

ثبت دیدگاه