• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

امسال ۶۰ دوربین ثبت تخلف در جاده‌های فارس نصب می‌شود

  • 28 خرداد 1399 - 7:57
امسال ۶۰ دوربین ثبت تخلف در جاده‌های فارس نصب می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس اعلام کرد که تا پایان امسال ۶۰ دوربین جدید ثبت تخلفات در محورهای مواصلاتی این استان نصب می‌شود.

علیرضا سیاهپور سه شنبه ۲۷ خرداد با اشاره به تاثیر نظارت هوشمند بر ارتقاء ایمنی تردد در جاده‌ها، گفت: این اداره با هدف بهبود وضعیت ایمنی جاده‌ها و نظارت بهتر بر ترددها، به دنبال توسعه کمی و کیفی سیستم نظارت هوشمند در محورهای مختلف مواصلاتی استان فارس است.

وی یکی از تخلفات حادثه ساز در ترددهای جاده‌ای را تخطی از سرعت مطمئنه ذکر و خاطرنشان کرد: نصب دوربین‌های نظارت و ثبت تخلفات، عاملی بسیار موثر بر کاهش این تخلف محسوب می‌شود.

سیاهپور با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۶ دستگاه دوربین ثبت تخلفات ترافیکی در جاده‌های فارس نصب شد، گفت: نصب ۶۰ دوربین جدید نیز با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال، در دستور کار قرار گرفته و آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خاطرنشان کرد که در مکان‌یابی برای نصب دوربین‌های ثبت تخلف، هماهنگی و همکاری خوبی بین این اداره کل و پلیس راهور استان وجود دارد.

سیاهپور با اشاره به اینکه در فارس ۱۷ هزارکیلومتر جاده وجود دارد، این عدد را بدون احتساب شهرستان لارستان دانست و گفت: از این عدد ۱۳۸۰ کیلومتر بزرگراه و ۲۲۰۰ کیلومتر راه اصلی است.

ثبت دیدگاه