• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

ابتلای بیش از ۹۵۰۰ نفر در فارس به کرونا

  • 31 خرداد 1399 - 21:53
ابتلای بیش از ۹۵۰۰ نفر در فارس به کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتلای بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از یک هفته گذشته، شاهد رشد فزاینده و بی سابقه در شناسایی موارد جدید کروناویروس در استان هستیم که نشانگر بی توجهی و جدی نگرفتن این بیماری در سطح جامعه است.

او افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۱۲۸ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که پس از تأیید در آزمایشگاه‌های تخصصی کووید ۱۹ استان، بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مورد مبتلا به کروناویروس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در استان به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون مجموع موارد فوتی به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ در فارس به ۱۳۳ نفر رسیده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز هفت هزار و ۵۳۳ نفر اعلام کرد.

او ادامه داد: هم اکنون ۳۲۸ بیمار مشکوک و علامت دار به کروناویروس در بخش‌های عمومی و ۴۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

این مقام مسؤول در دانشگاه گفت: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در استان، بار دیگر نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی مستقر در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب با هدف رسیدگی به مبتلایان در دوران قرنطینه راه اندازی شد.

دکتر همتی اضافه کرد: ۶ مرکز درمان سرپایی کرونا به ۳۳ مرکز استان افزوده شد که ۲ مرکز در پارک شقایق واقع در خیابان باهنر جنوبی و مرکز علی بن موسی (ع) واقع در قلعه نو شیراز، چهار مرکز نیز در قادرآباد از توابع خرم بید، دبیران از توابع زرین دشت، گله دار از توابع مهر و علامرودشت از توابع لامرد راه‌اندازی شد.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: لازم است شهروندان کروناویروس را جدی بگیرند، چرا که هرگونه بی توجهی به دستورات بهداشتی عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

دکتر همتی تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از تجمعات، تنها راه پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس است.

ثبت دیدگاه