• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

فارس دومین استان کشور به لحاظ تلفات جاده ای

  • 31 خرداد 1399 - 21:54
فارس دومین استان کشور به لحاظ تلفات جاده ای

مدیرکل پزشکی قانونی فارس گفت: طی دو ماه ابتدای سال ۹۹ بالغ بر ۱۴۳ نفر فوتی در تصادفات جاده‌ای ثبت شده و استان فارس پس از تهران دومین استان کشور به لحاظ مرگ و میر جاده‌ای است.

علیرضا درودچی ظهر شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: میزان فوتی‌های تصادفات درون شهری و برون شهری در استان فارس طی سال جاری در حالی ۱۴۳ نفر ثبت شده است که این آمار طی سال گذشته بالغ بر ۲۰۳ نفر ثبت شده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش آمار فوتی‌ها بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته و در ماه‌های ابتدایی سال ۹۸ در تصادفات جاده‌ای ۱۵۲ نفر در استان فارس و در تصادفات درون شهری نیز ۵۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند این در حالی است که طی سال جاری میزان فوتی‌های استان در تصادفات درون شهری به ۴۷ نفر رسیده و در تصادفات بین شهری نیز این آمار به ۹۶ نفر رسیده است

او همچنین از کاهش ۲۹.۵ درصدی حوادث رانندگی درون شهری طی ۲ ماه گذشته خبر داد و گفت: در حوادث رانندگی برون شهری نیز با کاهش ۳۷ درصدی روبرو بودیم.

درودچی اضافه کرد: طی مدت مورد بررسی میزان مصدومان رانندگی در استان فارس کاهش قابل توجه‌ای داشته و نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۶۵ درصد میزان مصدومان جاده‌ای کاهش داشته است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی طی دو ماه ابتدایی امسال در استان فارس ۱۹ نفر نیز به علت غرق شدگی جان باخته‌اند که از این میزان ۱۵ نفر مردم و ۴ نفر خانم هستند.

ثبت دیدگاه