• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مراسم‌های خانوادگی عامل افزایش ابتلا به کرونا در فارس

  • 01 تیر 1399 - 16:22
مراسم‌های خانوادگی عامل افزایش ابتلا به کرونا در فارس

برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و مراسم‌های عروسی و ختم عامل شیوع کروناویروس در شهرستان‌های فارس اعلام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی، از افزایش چشمگیر مبتلایان به کووید ۱۹ در هفته گذشته در فارس خبر داد.

مهرزاد لطفی برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و مراسم‌های عروسی و ختم را مهم‌ترین علت شیوع کروناویروس در شهرستان‌های استان فارس عنوان کرد و از مردم خواست تا از برگزاری اینگونه برنامه‌ها پرهیز کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: با توجه به شرایط بحرانی کرونا ویروس در استان، لازم است برای حفظ سلامتی خود و عزیزانمان، هشدار‌ها را جدی بگیریم.

لطفی با اشاره به نشست ستاد ملی کرونا و ستاد استانی مقابله با کرونا، بر استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی از سوی مردم تاکید کرد.

او با اشاره به تامین ماسک در استان از سوی مسوولان مرتبط نظیر سازمان صمت، افزود: باید برای رعایت اصول بهداشتی، ماسک به تعداد کافی در دسترس مردم قرارگیرد تا بتوان با مقابله و قطع زنجیره انتقال این بیماری، این بحران را مدیریت کرد.

او با اعلام انجام هزار و ۶۳۷ مورد نمونه آزمایش کرونا در روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی تولید ماسک در مراکز تولیدی استان و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

ثبت دیدگاه