• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

ساخت ۶۰۰ مدرسه جدید در فارس

  • 15 تیر 1399 - 11:11
ساخت ۶۰۰ مدرسه جدید در فارس

سرافراز موصلی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس گفت:ساخت مدارس در فارس با وجود مشکلات مالی رشد ۸۰ درصدی داشته و اکنون ۶۰۰ طرح مدرسه‌سازی در فارس در حال اجرا است.

موصلی با بیان اینکه ۶۰۰ طرح فعال ساخت و ساز در استان وجود دارد، افزود: اعتبار موردنیاز برای ساخت این طرح‌ها افزونبر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که با اعتبارات موجود ساخت هر مدرسه ۵ سال به طول می‌انجامد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس با اشاره به رشد ۸۰ درصدی ساخت‌وساز فضا‌های آموزشی و پرورشی در استان گفت: برای ساخت این طرح‌ها علاوه بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار سالانه، منابع مختلفی نیز تعریف می‌شود که ۱۰۰ میلیارد تومان آن از محل مشارکت‌های مردمی است و ۳۰ درصد از این طرح‌ها نیز از طریق بنیاد برکت ساخته می‌شود.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری بخاری‌های غیراستاندارد در مناطقی که از امکانات برق و گاز برخوردارند، گفت: این طرح به‌صورت طرح ملی در دستور کار قرار گرفت و اعتبارات هم در این زمینه تأمین شد و در استان فارس نیز ۹۰ درصد در این زمینه پیشرفت داشته‌ایم و این در حالی است که ما رتبه اول بخاری‌های نفتی را در کشور داشتیم.

موصلی افزود: ۱۶ کلاس خشتی گلی در استان فارس داشتیم و ما اولین استانی بودیم که کلاس‌های خشتی و گلی را جمع‌آوری کردیم و از هزار و ۷۰۰ مدرسه تخریبی ۷۰۰ مورد را تمام کردیم و ۳۰۰ مورد دیگر را با سامان‌دهی به نتیجه خواهیم رساند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس گفت: برنامه بعدی اجرای طرح سرمایش در مناطق جنوب استان است که اکنون نزدیک به ۳ هزار اسپیلت حداقل در ۳ شهرستان نیاز داریم که با کمک آموزش‌وپرورش و تلاش‌های انجام‌شده در این راستا مشکلات مرتفع خواهد شد.

ثبت دیدگاه