• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

محدودیت تردد و تجمع در آرامستان‌های شیراز

  • 19 تیر 1399 - 7:56
محدودیت تردد و تجمع در آرامستان‌های شیراز

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز گفت: محدودیت ورود و تجمع در آرامستان‌های شیراز به واسطه تشدید شیوع کرونا، مانند دیگر اماکن، اعمال شده است.

علی پارسازاد در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در پی دستور اکید  شهردار شیراز مبنی بر تعطیلی مجدد  پارک‌ها و توقف خدمات حمل و نقل شهری و همچنین ممنوعیت برگزاری تجمعات، آرامستان‌های شیراز نیز در مقابله با پاندمی کووید ۱۹ همچنان تعطیل است و از تشکیل  تجمعات به هر شکل موجود، جلوگیری می‌شود.

او با تاکید بر اینکه امکان برگزاری مراسم ختم و سوگواری در همه آرامستان‌های شیراز مجددا ممنوع شده است، افزود: شهروندان برای زیارت اهل قبور به این مکان‌ها مراجعه نکنند و طلب آمرزش و مغفرت برای اموات از طریق ارتباط قلبی و از فاصله دور  انجام شود.

پارسازاد در عین حال گفت: آرامستان‌های بهشت احمدی و دارالرحمه شیراز، جزو مکان‌های پر خطر و پر ازدحام است که علی‌رغم وضع قانون ممنوعیت تردد اشخاص و خودرو، ناچاریم در زمان تشییع و دفن اموات، شمار معدودی را برای اقامه نماز میت و انجام امور خاکسپاری، به محل راه بدهیم.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز همچنین به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: آرامستان‌ها و خودروهای تردد کننده، روزانه توسط  ماشین آلات مجهز به Jet-fan یا به صورت دستی کاملا ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

به گفته پارسازاد، با مراجعین در اجرای پروتکل‌های بهداشتی همراهی و همکاری شده و مواد ضدعفونی کننده و در برخی موارد ماسک و دستکش در اختیار شان قرار می‌گیرد.

او گفت: به روش‌های مختلف مانند نصب بنر و پوستر و از طریق شبکه‌های مجازی موارد بهداشتی و رعایت فواصل اجتماعی تذکر و اطلاع رسانی می‌شود و با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و سازمان‌ها از خدمات دهی به افرادی که فاقد ماسک هستند، ممانعت می‌شود.

پارسازاد در رابطه با درگذشتگانی که بر اثر بیماری کرونا فوت کرده‎اند هم گفت: به منظور حفظ کرامت و رعایت شئون انسانی درگذشتگان، نسبت به آماده سازی، تجهیز و راه‌اندازی غسالخانه‌ای مجزا  طبق اصول بهداشتی و قوانین  ایزوله در محل دارالرحمه اقدام شد و اموات کرونایی توسط روحانیون جهادی در این قسمت تغسیل و تکفین می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: این اموات توسط خودروهای حمل متوفی  به بهشت  احمدی منتقل و طبق پروتکل وزارت بهداشت به خاک سپرده می‌شوند.

پارسازاد با تاکید بر اینکه در تمام مراحل فوق نماینده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بر این روند نظارت دارند، گفت: با توجه به  غسل و ضدعفونی این اموات  وبا اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی امکان خاکسپاری آنها در سایر آرامستانها نیز وجود دارد.

ثبت دیدگاه