• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

تخت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا در استان فارس افزایش می‌یابد

  • 22 تیر 1399 - 15:51
تخت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا در استان فارس افزایش می‌یابد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به کرونا در فارس و ضرورت ارایه خدمات با کیفیت بیمارستانی، تلاش می شود تا با افزایش تخت های عادی و ویژه، تمام ظرفیت‌های بیمارستان ها استفاده شود.

مهرزاد لطفی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه گفت: آمار بالای تعداد مبتلایان استان فارس و روند افزایشی این آمار   نشان از بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی در مقابله با کرونا است.

دکتر لطفی با اشاره به اینکه در نشست دیروز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یک دانشگاه موفق و قوی در مدیریت بیماری کرونا یاد شده افزود: مدیریت مناسب و موفق مجموعه دانشگاه در مدیریت بیماری کرونا  مدیون تلاش مسوولان، فداکاری کارکنان، ایجاد ۹ مرکز درمان سرپایی کرونا، آمار بالای تست و بیماریابی است.

وی در این نشست بیان کرد: لازم است با توجه به افزایش مبتلایان در شهرستان لامرد، مهر و اشکنان، تیمی متشکل از بهداشت و درمان برای بررسی دلیل افزایش تعداد مبتلایان و ارزیابی رعایتشیوه نامه های  بهداشتی به این مناطق اعزام شوند.  

 لطفی فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، آزمایشگاه های تشخیصی کرونا ، تعداد تخت های عادی و ویژه بیمارستانی، وضعیت بیماری  در شهرستان های استان و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد بررسی قرار داد.

رییس دانشگاه  علوم پزشکی شیراز در این نشست بر حفظ سلامت کارکنان مجموعه دانشگاه به ویژه تیم های درمانی درگیر با کرونا تاکید کرد و گفت: لازم است به صورت مستمر و منظم توزیع مناسب لوازم حفاظت فردی در مقابله با کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی یادآور شد: استفاده از ماسک برای کارکنان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری  الزامی است.

در این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی وضعیت اقدامات شهرستان های استان در مقابله با کرونا ، دستورات لازم را برای انجام اقدامات پیشگیرانه و ارایه خدمات مناسب به بیماران صادر کرد.

  لطفی بر استفاده عمومی مردم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و پرهیز از ترددهای غیر ضروری برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد.

هم اکنون  ستاد مدیریت استانی کرونا  پنج بیمارستان دولتی و دو بیمارستان خصوصی با اختصاص ۸۱۸ تخت عادی و ۱۲۹ تخت مراقبت‌های ویژه و راه اندازی نقاهتگاه با ۶۰ تخت بیمارستانی کار درمان این بیماران را در فارس دنبال می کنند.

درمان بیماران استان های همجوار نیز با توجه به مراجعه آنها به استان فارس، در دستور کار این ستاد قرار گرفته است؛ شیراز به عنوان قطب پزشکی فشار بار بیماران استان های همجوار و گاهی بیماران سطح ملی را نیز تحمل می کند.

از دیروز تا امروز ۲۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا  در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران  به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسیده است،  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۴ بیمار  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسید.

ثبت دیدگاه