• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

وزارت بهداشت در پی خرید حدود چهار هزار دستگاه‌ تنفس است

  • 01 مرداد 1399 - 12:43
وزارت بهداشت در پی خرید حدود چهار هزار دستگاه‌ تنفس است

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به امکانات گسترده تولید دستگاه تنفس ( ونتیلاتور) در کشور، گفت: وزارت بهداشت خرید دو تا چهار هزار ونتیلاتور از شرکت های دانش بنیان کشور را در دستور کار قرار داده است.

قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح ابر آی سی یو در بیمارستان شهید دکتر فقیهی  شیراز افزود: بسیاری از موارد ابتلا به کرونا متاسفانه نشانه ساده انگاری و بی توجهی عمومی نسبت به این بیماری  است  که در اثر رفت و آمدهای خانوادگی و برگزاری مراسم   صورت میگیرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هم‌اکنون بیشتر دستگاه‌های کمک تنفسی در داخل کشور تولید می شود افزود: وزارت بهداشت در تامین این دستگاهها برای بیماران مبتلا به کرونا مشکلی ندارد ، کشور ما توانایی تامین تجهیزات کمک تنفسی مورد نیاز مبتلایان به بیماری کرونا را دارد و امکانات درمانی در حد استاندارد  در بیمارستان‌ها برای مردم در کشور فراهم است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت به روند افزایشی بیماران کرونا طی دو هفته اخیر اشاره کرد و گفت: با روند رو به افزایش بیماران بستری و سرپایی کرونا مواجه بوده ایم، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس توانسته در بیماریابی، ایزوله و رصد بیماران موفق باشد بطوریکه تا یک ماه پیش استان فارس شرایط مناسبی در کرونا داشته است.

دکتر جان بابائی با تاکید بر نگاه وزارت بهداشت نسبت به توسعه تخت های ویژه در کشور، بیمارستان شهید دکتر فقیهی را بزرگترین بیمارستان استان فارس پس از بیمارستان نمازی خواند که امروز، پروژه ابر آی سی یو این بیمارستان با ۲۲ تخت، برای خدمت به بیماران کرونا و دیگر بیماران نیازمند تخت های ویژه به بهره برداری رسید.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، این بخش درمانی را پروژه ای برای ارائه خدمت در شرایط عادی و بحرانی خواند و از برنامه ریزی برای توسعه گام دوم آن خبر داد.

 جان بابائی برنامه وزارت بهداشت در بحران کرونا  را توسعه زیرساخت ها و افزایش بخش های ویژه عنوان کرد و ادامه داد : دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه بیماریابی، رصد و ایزوله بیماران، همچنین در حوزه درمان، خدمات خوبی انجام داده و بهترین بیمارستان های خود را به درمان بیماران کرونا اختصاص داده که به صورت شبانه روزی در حال خدمت به بیماران هستند.

وی ضمن تقدیر از خدمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یادآور شد: هر دانشگاه تجربیات خاص خود را دارد و کارهای خوبی انجام داده که لازم است برای بهبود شرایط بتوانیم تبادل تجربیات ایجاد کنیم.

۱۵۰ میلیارد ریال هزینه ساخت ابر آی سی یو 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نیز در آئین بهره برداری از  طرح ابر آی سی یو در بیمارستان شهید فقیهی شیراز  حضور مسوولان وزارت بهداشت در کنار تیم های ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا، را  روحیه بخش دانست و گفت: این پروژه بزرگ درمانی، با هزینه ساخت و تجهیز ۱۵۰  میلیارد  ریال به سرانجام رسیده است .

مهرزاد لطفی  با بیان اینکه این بخش درمانی با ۲۲ تخت به بهره برداری رسید از برنامه ریزی برای گام دوم آن با ۲۸ تخت جدید خبر داد که در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  بهره برداری از اینپروژه ها در شرایط بحران کرونا را موجب کمک به توسعه خدمات درمانی و نجات بیشتر بیماران عنوان کرد.

ثبت دیدگاه