• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

آمار کرونا در فارس به بیش از ۲۷ هزار مبتلا رسید

  • 01 مرداد 1399 - 17:06
آمار کرونا در فارس به بیش از ۲۷ هزار مبتلا رسید

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش آمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان فارس به ۲۷ هزار و ۹۰۹ نفر خبر داد.

وی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس، ۲۰۰ هزار و ۳۴۵ نفر از مردم استان تحت آزمایش‌های کروناویروس قرار گرفتند که تا امروز ۲۷ هزار و ۹۰۹ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۸۶۶ نفر تاکنون با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، اظهارداشت: هزار و ۲۳۸ بیمار هم اکنون در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند و ۱۰۸ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده اند.

دکتر همتی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ نفر از هم استانی‌ها جان خود را در اثر بیماری کووید۱۹ از دست دادند که با اضافه شدن این تعداد، جمع جانباختگان ویروس کرونا در فارس به ۳۷۶ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تنها راه مبارزه با کروناویروس، رعایت اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است و هم استانی‌ها باید با رعایت این موارد و پرهیز از برگزاری و یا شرکت در دورهمی‌های خانوادگی ضامن سلامت خود و عزیزانشان باشند.

ثبت دیدگاه