• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۲۸ هزار نفر فراتر رفت

  • 02 مرداد 1399 - 20:07
شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۲۸ هزار نفر فراتر رفت

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش آمار ثبت مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس در روز‌های اخیر، گفت: هم اکنون وضعیت و آمار مبتلایان در فارس به بیش از ۲۸ هزار نفر رسیده است.

دکتر عبدالرسول همتی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس، ۲۰۲ هزار و ۲۰۶ نفر از مردم استان تحت آزمایش‌های این بیماری قرار گرفتند که تا امروز ۲۸ هزار و ۴۴۳ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

او با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ نفر از هم استانی‌های ما در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند، مجموع موارد مرگ و میر مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدا تاکنون را ۳۸۹ نفر اعلام کرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، خوشبختانه ۲۴ هزار و ۳۳۵ نفر نیز در فارس با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص یافته و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۲۱۴ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان و ۱۱۶ بیمار نیز به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او ابراز امیدواری کرد تا با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد در مکان‌های شلوغ، بتوانیم موجب شکست کرونا شویم.

ثبت دیدگاه