• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سامانه بارشی جدید برای فارس در راه است

  • 02 مرداد 1399 - 20:08
سامانه بارشی جدید برای فارس در راه است

رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به این استان از بعدازظهر جمعه (سوم امردادماه ۹۹) شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

فرید اسماعیل‌زاده، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی فعال تا اواخر یکشنبه (پنجم امردادماه) ادامه خواهد داشت و باعث ناپایداری‌هایی به شکل وزش باد شدید، رعد و برق و رگبار باران به شکل پراکنده در نقاط مختلف استان خواهد شد.

وی ادامه داد: در روزهای جمعه و شنبه (سوم و چهارم امردادماه) به جز در مناطق شمالی‌ در سایر نقاط استان شاهد بارش خواهیم بود.

او اظهار داشت: روز یکشنبه نیز بارش‌ باران به صورت پراکنده در مناطق جنوبی این استان ادامه خواهد داشت.
اسماعیل‌زاده بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها مخاطراتی مانند آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، برخورد آذرخش (صاعقه) و لغزندگی جاده‌ها را در پی داشته باشد.

رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس، ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی، افزود: همچنین به مردم توصیه می‌شود که از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، حضور در ارتفاعات خودداری و با توجه به لغزندگی جاده‌ها با احتیاط رانندگی کنند.

ثبت دیدگاه