• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شهروندان مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

  • 04 مرداد 1399 - 17:44
شهروندان مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

مدیرکل امور مالیاتی فارس به مودیان مالیاتی هشدار داد که مراقب شیادانی که امکان دارد از طریق اینترنت از آنان کلاهبرداری کنند، باشند.

ناصر هاشمی  با اشاره به سوء استفاده برخی افراد شیاد ایجادکننده سایت‌های جعلی اخذ مالیات و دستیابی به اطلاعات کارت های بانکی مودیان، گفت: مودیان محترم مالیاتی مراقب شگرد این کلاهبرداران در فضای مجازی باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل امور مالیاتی فارس، هاشمی گفت: برخی از جرایم رایانه‌ای با تکیه بر اصول مهندسی اجتماعی و به‌کارگیری صفحات جعلی برای القای تفکر به کاربران در راستای انجام اقدامات مورد نظر مهاجمان سایبری انجام می‌شود.

او ادامه داد: اخیرا مشاهده شده برخی از این جرایم در فضای مجازی توسط ثبت کنندگان آگهی در سایت های همچون دیوار و غیره، تحت عنوان اخذ مالیات انجام می‌شود به گونه‌ای که این آگهی‌ها، مودیان مالیاتی را به سایت‌های جعلی پرداخت مالیات هدایت کرده و نهایتا از اطلاعات کارت‌های بانکی آنان سوءاستفاده می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با تاکید بر اینکه همه‌ی امور مربوط به ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: هرگونه واریز مالیات با شیوه‌هایی جز دستگاه‌های کارتخوان بانکی مستقر در ادارات مالیاتی و درگاه‌های الکترونیکی اینترنتی سازمان امورمالیاتی با نشانی tax.gov.ir یا از طریق بانک‌ها غیرقانونی بوده و حاکی از شگردهای کلاهبرداری است.

ثبت دیدگاه