• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شمار قربانیان کرونا در فارس به ۵۲۸ نفر رسید

  • 12 مرداد 1399 - 14:06
شمار قربانیان کرونا در فارس به ۵۲۸ نفر رسید

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۲۱۷ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۳۳ هزار و ۶۶۹ مورد مثبت شناسایی شده است.

همتی افزود: متاسفانه ۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند و در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به ۵۲۸ نفر رسیده است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۲۹ هزار و ۴۲۷ نفر اعلام کرد.

همتی ادامه داد: هم اکنون ۸۸۷ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش‌های عمومی بستری هستند، علاوه بر این تعداد، ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کماکان استان فارس در وضعیت قرمز به سر می‌برد، یادآور شد: ۱۹ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان زرد و دو شهرستان در وضعیت سفید هستند.

همتی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از کروناویروس، از انجام واکسیناسیون فرزندان خود امتناع می‌کنند که این امر عوارض بسیاری برای سلامت کودک به همراه دارد، گفت: اطمینان داشته باشید در مراکز بهداشتی همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و جای نگرانی نیست، بنابراین تزریق واکسن فرزندان خود را در زمان مشخص انجام دهید و حتی یک روز هم به تاخیر نیاندازید.

ثبت دیدگاه