• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

کرونا در فارس؛ ۳۵۲۳۵ مبتلا و ۵۷۷ جان باخته

  • 16 مرداد 1399 - 17:43
کرونا در فارس؛ ۳۵۲۳۵ مبتلا و ۵۷۷ جان باخته

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس را ۳۵ هزار و ۲۳۵ تن و تعداد جان باختگان را ۵۷۷ نفر اعلام کرد.

همتی در این خصوص گفت: متاسفانه سیزده نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، آمار جانباختگان استان به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۵۷۷ نفر رسیده است.

او گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۲۲۳ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۳۵ هزار و ۲۳۵ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۴۱ هزار و ۷۰۳ نفر اعلام کرد.

همتی ادامه داد: هم اکنون ۸۶۸ بیمار مشکوک و علامت دار در بخش‌های عمومی بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ویروس کرونا در کمین است و از غفلت مردم برای گسترش و انتقال بیماری استفاده می‌کند، توصیه کرد: با رعایت دستورات بهداشتی مانند استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از تردد‌های غیرضرور، شست و شوی مرتب دست ها، می‌توان مانع از گسترش شیوع کروناویروس شد.

ثبت دیدگاه