• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

افزایش شمار قربانیان کرونا در فارس

  • 17 مرداد 1399 - 19:17
افزایش شمار قربانیان کرونا در فارس

بنا بر اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی ۲۴ ساعت گذشته یازده نفر دیگر از بیماران مبتلا به کووید۱۹، تسلیم این ویروس شده و فوت کرده‌اند.

عبدالرسول همتی، جمعه ۱۷ مرداد در برنامه خبری روزانه اعلام وضعیت بیماری کووید۱۹ در استان فارس، گفت: متاسفانه با جان باختن ۱۱ نفر دیگر از بیماران مبتلا به این بیماری، جمع کُل جان‌باختگان در فارس به ۵۸۸ نفر رسید.

همتی تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های مخصوص بیماران کرونایی در فارس را ۹۰۴ بیمار اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد بیمار، ۱۰۷ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش تعداد تست‌های بررسی شده در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری مهلک، ۲۲۵ هزار و ۵۰ کیت نمونه آزمایشی افراد در آزمایشگاه‌های تخصصی بررسی شده که نتیجه ۳۵ هزار و ۵۱۹ تست مثبت بوده است.

همتی در عین حال یادآوری کرد که از بین مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس ۲۳ هزار و ۱۴۱ بیمار بهبودی کامل پیدا کرده‌اند، گفت: علی‌رغم افزایش شمار مبتلایان و فوت شدگان این بیماری، وضعیت استان فارس نسبت به میانگین کشوری در زمینه آمار ابتلا و فوت، بهتر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه شاهد افزایش ابتلای سالمندان به این بیماری هستیم، گفت: یکی از علت‌های افزایش موارد ابتلای گروه سالمندان به کروناویروس که متاسفانه در مواردی نیز منجر به مرگ آنان شده بی توجهی اعضای جوان خانواده به سطح بالای آسیب پذیری سالمندان در برابر این بیماری است.

همتی ضمن تاکید بر اینکه هیچ یک از گروه‌های سنی، در مقابل این بیماری مصون نیستند، خاطرنشان کرد که سالمندان به دلیل ضعف جسمی، احتمال داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و … نسبت به این بیماری حساس‌تر هستند و بخش زیادی از فوت شدگان را این گروه تشکیل می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بار دیگر از شهروندان تقاضا کرد که از ترددهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورتیکه باید برای انجام امور ضروری خانه را ترک کنند،‌حتما از ماسک استفاده شود.

همتی همچنین بر لزوم شست و شوی مدام دست‌ها با آب و صابون یا ضد عفونی کردن دست‌ها، امتناع از حضور در اماکن شلوغ، شرکت در برنامه‌های دورهمی،‌ میهمانی، جلسات عمومی و … تاکید کرد.

ثبت دیدگاه