• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

افزایش ۱۳ درصدی مصرف آب در شیراز

  • 21 مرداد 1399 - 12:28
افزایش ۱۳ درصدی مصرف آب در شیراز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: با شیوع بیماری کرونا در شهرستان شیراز شاهد افزایش ۱۳ درصدی مصرف آب در شهر شیراز هستیم.

بهمن بهروزی افزود: در کلان شهر شیراز افزون بر ٧۵۶ هزار مشترک خدمات این شرکت را دریافت می‌کنند.

او یادآور شد: میزان نارضایتی مشترکان در حوزه تأمین آب یا قطعی در این حوزه از سایر خدمات ارائه شده توسط این شرکت بیشتر است این در حالی است که در سه سال اخیر افزون بر ۶٠٠ کیلومتر فاضلاب در شیراز اجرایی شده است.

بهروزی تصریح کرد: نزدیک به ۵٨ درصد از مشترکان در کلان شهر شیراز به فاضلاب شهری دسترسی دارند و روزانه نزدیک به ٩٠٠ متر عملیات اجرایی فاضلاب شهری در حال اجرا است این در حالی است که ضریب نفوذ دسترسی آب در میان شهروندان شهرستان شیراز نیز ١٠٠ درصد است.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از منابع تأمین آب در شیراز چاه‌های آب است، افزود: پس از شیوع ویروس کرونا در جامعه میزان مصرف مشترکان در شیراز ١٣ درصد افزایش یافته و این در حالی است که اگر مشترکان خانگی ۵ الی ٧ درصد در مصرف کاهش داشته باشند همه مشکلات تأمین آب در شیراز برطرف خواهد شد.

بهروزی در خصوص مشکلات آبی در نقاط شرقی شیراز نیز اظهار کرد: منابع آبی در شیراز در غرب این کلان شهر بوده از این رو مناطقی که به منابع آبی نزدیک‌تر هستند در خصوص تأمین آب کمتر از مناطق شرقی کلان شهر شیراز دچار مشکل اند.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به تصفیه خانه شماره دوم شیراز یادآور شد: ١٠٠ هزار متر مکعب حجم فعالیت مرحله نخست تصفیه خانه شماره ۲ شیراز است و این آب در حوزه‌های مصارف صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهروزی با اشاره به محدودیت‌های خط دوم تأمین آب در شیراز گفت: آبرسانی خط دوم درمرحله نخست ٧۵٠ لیتر در ثانیه در مخزن دو کوهک است که با رفع محدودیت‌های موجود در حوزه تأمین آب امکان بهره برداری ٣ هزار و ٣٠٠ لیتر بر ثانیه از این خط آب رسانی وجود دارد.

وی در خصوص اعتبارات عمرانی این شرکت نیز یادآور شد: تأمین اعتبارات عمرانی این شرکت به دو صورت دولتی و از طریق فروش خدمات خواهد بود.

ثبت دیدگاه