• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

کرونا در فارس؛ بیش از ۴۵ هزار مبتلا و ۸۶۰ جان‌باخته

  • 17 شهریور 1399 - 16:17
کرونا در فارس؛ بیش از ۴۵ هزار مبتلا و ۸۶۰ جان‌باخته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدا تاکنون ۴۵ هزار و ۱۹۷ بیمار مثبت قطعی کرونا در فارس شناسایی شده اند که تا کنون ۴۲ هزار و ۲۳۷ نفر، برابر با ۹۳ درصد مبتلایان، بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

عبدالرسول همتی با ابراز تاسف از مرگ هفت هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته در اثر بیماری کووید ۱۹، آمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون را ۸۶۰ نفر اعلام کرد.

وی، از بستری ۷۲۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان در حال حاضر خبر داد و افزود: از این تعداد هم اکنون ۸۴ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

همتی با اعلام اینکه بر اساس آمار‌های رسمی، ۱۱ و هفت دهم درصد از مبتلایان کووید ۱۹ کشور مربوط به استان فارس بوده است، ادامه داد: با تلاش و زحمات نیرو‌های بهداشت و درمان استان در مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان ها، تنها سه و هشت دهم درصد از آمار جانباختگان کروناویروس در کشور مربوط به استان فارس است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دعوت از مرم استان فارس برای مشارکت در رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات، ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها خسته نباشیدی به کادر خستگی ناپذیر بهداشت و درمان استان بوده و موجب کاهش آمار ابتلا در استان فارس شود.

ثبت دیدگاه