• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مسیر فساد و تخلف در شهرداری باید مسدود شود

  • 18 شهریور 1399 - 10:56
مسیر فساد و تخلف در شهرداری باید مسدود شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تائید حضور دلالان و سودجویان در دستگاه‌های مختلف منجمله مجموعه شهرداری‌ها، برگزاری جلساتی برای کاهش تخلف و آسان‌سازی بروکراسی اداری در شهرداری شیراز را گامی مهم در مسیر کوتاه کردن دست دلالان از منافع مردم دانست و بر مسدود شدن مسیر فساد و تخلف در مجموعه شهرداری به عنوان هدفی عالی تاکید کرد.

سید عبدالرزاق موسوی دوشنبه ۱۷ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین جلسه از سلسله جلسات بررسی راهکارهای کاهش تخلف در شهرداری با اولویت آسان‌سازی نحوه محاسبه و اخذ عوارض قانونی و ضمن بیان اینکه دلالان و سودجویانی در دستگاه‌های عمومی به دنبال سودجویی بوده و هستند، تأکید کرد: هیچ مانعی نباید در مسیر تلاش شورای پنجم برای تحقق شعار شفافیت و سالم‌سازی فضای ارائه خدمت به شهروندان وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مسائل بسیار خوبی در ۲ جلسه برگزار شده برای یافتن راهکار کاهش تخلف و آسان‌سازی محاسبه و اخذ عوارض شهرداری، بررسی شده است، افزود: انتظار ما این است که جمع‌بندی نهایی این جلسات فشرده به سرعت و با دقت و حساسیت بالایی وارد فاز اجرایی شود.

او با اذعان به اینکه در شهرداری‌ها مانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر در کنار مدیران و کارکنان صادق و خدوم، دلالان و افراد سودجو و فرصت‌طلبی وجود دارند که به دنبال منافع اقتصادی شخصی یا گروهی هستند، تأکید کرد: ما در این جلسات به دنبال راهکارهایی هستیم که تا جایی که امکان دارد دست این قبیل افراد را از مال و حقوق مردم و شهرمان کوتاه شود.

موسوی اشکالات جدی در نحوه محاسبات پیچیده عوارض را یکی از زمینه‌های تخلف در شهرداری‌ها دانست و گفت: واقعیت این است که نگاه عمومی به دستگاهی همچون شهرداری این است که چون عمدتاً درگیر مسائل اجرایی‌اند در مسائل اساسی و بنیادین کمتر ورود می‌کنند.

او اضافه کرد: در این مورد خاص ما موظف هستیم راهی پیدا کنیم تا محاسبه عوارض برای عموم مردم آسان شود و در هر سطحی بدانند که در روند اداری و مالی شهرداری چه اتفاقی برای حق و حقوق آنها می‌افتد.

موسوی با یادآوری شعار شورای پنجم و شهرداری شیراز مبنی بر شفافیت و سالم‌سازی در حوزه خدمت‌رسانی به شهروندان، تأکید کرد: تا زمانی که تمامی بسترهای فساد و تخلف در شهرداری برداشته شود، هیچ چیزی نباید مانع عمل به این شعار ما شود.

رئیس شورای شهر شیراز مباحثه و مذاکرات اعضای شورا و مدیران ارشد شهرداری برای تحقق هدف شفاف‌سازی و آسان‌سازی فرآیندهای قانونی شهرداری را بسیار خوب و کاربردی توصیف و اضافه کرد: اینکه بعد از چندین ساعت مذاکره و بررسی، درک مشترکی از یک مسئله بسیار مهم و کلیشه‌ای همچون کاهش تخلفات و آسان‌سازی نحوه محاسبه و اخذ عوارض ایجاد می‌شود، نشان از این دارد که رسیدن به راه حل مشترک و ماندگار در این شهر، قابل دسترس است.

ثبت دیدگاه