• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

۲ درصد بیماران مبتلا به کرونا در فارس زیر ۱۰ سال هستند

  • 18 شهریور 1399 - 17:12
۲ درصد بیماران مبتلا به کرونا در فارس زیر ۱۰ سال هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که بر اساس آمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان فارس، ۲ درصد از بیماران در این استان کودکان زیر ۱۰ سال بوده‌اند.

عبدالرسول همتی سه‌شنبه ۱۸ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: کودکان زیر ۱۰ سال در استان فارس ۲ درصد کل مبتلایان به کووید۱۹ و یک درصد کل جان باختگان این بیماری را شامل می‌شوند.

همتی با اشاره به اینکه براساس تحلیل‌های آماری، بیشترین قربانیان ویروس کرونا، افراد بالای ۵۰ سال بوده‌اند، گفت: علیرغم اینکه بیشترین آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ در فارس مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله‌هاست، اما بیشترین میزان میرایی در افراد بالای ۵۰ سال ثبت شده است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: براساس آخرین آمارها در استان فارس ۲ درصد از کل بیماران در گروه سنی زیر ۱۰ سال، ۶۹ درصد از مبتلایان در گروه ۱۰ تا ۵۰ سال و ۲۹ درصد از مبتلایان در گروه بالای ۵۰ سال قرار داشته‌اند.

همتی ادامه داد: بررسی و تحلیل آماری جان باختگان از بیماری کووید۱۹ در فارس نشان دهنده آنست که یک درصد از کل فوت شدگان مربوط به گروه زیر ۱۰ سال و ۸۶ درصد از قربانیان مربوط به گروه سنی بالای ۵۰ سال بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کودکان در برابر این بیماری مصون نیستند اما کمتر به نوع شدید این بیماری مبتلا می‌شوند، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای را جزو گروه پرخطر دسته‌بندی و خاطرنشان کرد: یکی از دلایل درصد ابتلای بالای گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ ساله‌ها، فعال‌تر بودن افراد این گروه در جامعه است، البته حدود ۱۳ درصد از قربانیان کرونا از این گروه سنی بوده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه شمار فوت شدگان از بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس را ۴ نفر ذکر و خاطرنشان کرد: اکنون عدد کل فوتی‌های بیماری کووید۱۹ در فارس به ۸۶۴ نفر رسیده است.

همتی کل بیماران بستری در مراکز درمانی مخصوص مبتلایان کروناویروس در فارس را تا صبح امروز ۱۸ شهریور، ۷۱۳ نفر اعلام و با اشاره به کاهش این تعداد نسبت به روز گذشته، گفت: ۸۸ نفر از این بیماران به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

ثبت دیدگاه