• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

کرونا در فارس؛ بیش از ۴۶ هزار مبتلا و ۸۷۶ جان‌باخته

  • 21 شهریور 1399 - 20:15
کرونا  در فارس؛ بیش از ۴۶ هزار مبتلا و ۸۷۶ جان‌باخته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشریح تازه‌ترین آمار کووید۱۹ از رسیدن عدد مبتلایان به ۴۶ هزار ۶۰۸ نفر خبر داد.

عبدالرسول همتی جمعه ۲۱ شهریور در جمع خبرنگاران، با ابراز تاسف از اینکه طی ۲۴ ساعت قبل ۳ هم استانی براثر کروناویروس فوت کرده‌اند، گفت: با فوت این سه هم استانی، آمار جانباختگان به ۸۷۶ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه آمار فوت شدگان از بیماری کووید۱۹ در استان فارس نسبت به آمار بهبود یافتگان، بسیار پائین‌تر است، اضافه کرد: تاکنون ۴۳ هزار و ۳۱۶ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۶۹۵ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۳ بیمار در بخش مراقبت های ویژه، خدمات درمانی دریافت می کننند.

همتی با اشاره به مسافرت مرم در روزهای پایانی شهریور که باعث افزایش ورودی بیماران به بیمارستان و خستگی کادر درمان می شود از مردم خواست، ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

او با تاکید بر پرهیز مردم از مراجعه مستقیم به بیمارستان ها، گفت: این مراجعات سبب آلودگی بیشتر می شود، بنابراین لازم است بیماران و افراد مشکوک ابتلا به کووید۱۹ ابتدا به مراکز ۱۶ ساعته تعیین شده در استان مراجعه کنند تا در صورت لزوم از طریق این مراکز به بیمارستان ها ارجاع شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استفاده از ماسک، مطلوب‌تر شده است، گفت: علاوه بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی باید جدی گرفته شده و از شرکت در برنامه‌های جمعی، دورهمی و … حتی میهمانی‌های خانگی باید به شکل جدی پرهیز داشت تا زنجیره انتقال بیماری کاملا قطع شود.

ثبت دیدگاه