• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

۷ نفر دیگر بر اثر کرونا در فارس جان باختند

  • 22 شهریور 1399 - 17:18
۷ نفر دیگر بر اثر کرونا در فارس جان باختند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جان باختن ۷ نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس در شبانه روز گذشته خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: هفت نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، آمار جان باختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به ۸۸۳ نفر رسیده است.

وی اظهارداشت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۲۶۷ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۴۶ هزار و ۸۹۷ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدا تاکنون، ۴۳ هزار و ۶۷۲ نفر اعلام کرد.

همتی ادامه داد: هم اکنون ۶۷۷ بیمار مشکوک و علامت دار کووید۱۹ در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد، ۸۷ بیمار به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار تجمعی موارد ابتلا در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، گفت: بیشترین تعداد گزارش شده با ۲۱ هزار و ۲۴۲ مورد مثبت مربوط به شیراز و در شهرستان‌های کازرون هزار و ۹۶۸ مورد، مرودشت هزار و ۴۶۳ مورد، داراب ۹۸۲ مورد، کوار ۸۵۹ مورد، لامرد ۷۸۶ مورد، قیروکارزین ۷۴۹ مورد، زرین دشت ۶۹۸ مورد، آباده ۶۵۷ مورد، فیروزآباد ۶۰۳ مورد، ممسنی ۶۰۲ مورد، مهر ۴۷۱ مورد، فراشبند ۴۴۱ مورد، زرقان ۴۳۶ مورد، استهبان ۴۱۴ مورد، سپیدان ۴۱۲ مورد، کوه چنار ۳۸۷ مورد، اقلید ۳۴۷ مورد، پاسارگاد ۳۰۳ مورد، خرم بید ۲۸۲ مورد، نی ریز ۲۴۰ مورد، رستم ۱۷۶ مورد، سروستان ۱۶۶ مورد، ارسنجان ۱۶۰ مورد، بیضا ۱۵۴ مورد، خرامه ۱۴۱ مورد، بوانات ۱۳۰ مورد، بختگان ۶۵ مورد و سرچهان ۶۲ مورد مثبت تا امروز گزارش شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار امیدواری کرد: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تمام مردم کماکان مانند روز‌ها و ماه‌های گذشته کمک کنند تا بتوانیم در کنترل این بیماری موفقیت بیشتری داشته باشیم.

ثبت دیدگاه