• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۴۷ هزار نفر فراتر رفت

  • 23 شهریور 1399 - 15:55
شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۴۷ هزار نفر فراتر رفت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس طی روزهای اخیر، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس، بیش از ۲۶۸ هزار آزمایش تشخیصی ابتلا به کروناویروس در آزمایشگاه های تشخیصی استان انجام شده و ابتلای ۴۷ هزار و ۱۵۳ مورد مثبت قطعی به ثبت رسیده است. دانشگاه

عبدالرسول همتی با بیان اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج هم استانی در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند، مجموع موارد مرگ و میر مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع در استان تاکنون را ۸۸۸ نفر اعلام کرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۴۳ هزار و ۹۱۸ نفر نیز از ابتدا تاکنون با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص یافته و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند که معادل ۹۳ درصد افراد مبتلایان هستند.

او گفت: هم اکنون ۶۵۲ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های مختلف استان بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می کنند که از این تعداد ۸۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

همتی اضافه کرد: طبق آخرین آمار، اگر چه ۱۱ و ۷ دهم درصد از کل مبتلایان کشور مربوط به استان فارس است، اما ۳ و ۸ دهم درصد از جانباختگان مربوط به فارس بوده و این تاثیر تلاش کارکنان مجموعه سلامت استان را نشان می‌دهد، همه مدیون تلاش خستگی ناپذیر کادر بهداشت و درمان استان هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد که بی توجهی هموطنان به بحران کرونا، سلامت بسیاری از مردم را با مخاطره جدی مواجه کرده است، تاکید کرد: نه تنها نباید از رعایت اصول بهداشتی خسته شویم بلکه ترویج فرهنگ خودمراقبتی در ایام کرونا را به خود و دیگران گوشزد کنیم.

ثبت دیدگاه