• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

طرح خواندن با خانواده برای سوادآموزان فارس اجرا می‌شود

  • 23 شهریور 1399 - 17:57
طرح خواندن با خانواده برای سوادآموزان فارس اجرا می‌شود

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: طرح خواندن با خانواده، با هدف تقویت و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه، ارتقای آگاهی‌های عمومی و مهارت‌های ضروری زندگی به ویژه در میان سواد آموزان و استفاده بهینه از اوقات فراغت اعضای خانواده در استان اجرا می‌شود.

بهزاد نوروزی چگینی یکشنبه ۲۳ شهریور به خبرنگاران گفت: هدف از اجرای طرح خواندن با خانواده، حذف ضرورت حضور سوادآموزان در مراکز و کتاب‌هایی است که در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا به ‌همراه خانواده به مطالعه بپردازند و علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین خانواده‌ها، به ارتقا سطح آگاهی و مهارت‌های ضروری زندگی اعضای خانواده‌ها به‌ ویژه والدین کمک شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: از اهداف طرح خواندن با خانواده تقویت و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه، ارتقای آگاهی‌های عمومی و مهارت‌های ضروری زندگی به ویژه در میان والدین سواد آموزان و استفاده بهینه از اوقات فراغت اعضای خانواده است.

نوروزی عنوان کرد: در طرح خواندن با خانواده آموزش دهندگان پس از آن که کتاب‌ها را دریافت کردند، براساس برنامه آن‌ها را در اختیار سوادآموزان قرار داده و به آنان فرصت می‌دهند که کتاب‌ها را به خانه ببرند و با مشارکت اعضای خانواده و دوستان خود آن‌ها را مطالعه کنند و در مورد مطالب و پیام کتاب‌ها به گفتگو بپردازند.

چگینی یاد آور شد: کتاب‌های مربوط به این طرح با عناوینی، از جمله آیین خوب‌زیستن، سلامت، جامی زیبا و شکننده، محیط زیست، هدیه خداوند، کلید رحمت، مدیریت خانواده و چراغ راه زندگی است که در وزارتخانه تدوین و در بسته‌هایی ویژه  بین سوادآموزان توزیع می‌شود.

ثبت دیدگاه