• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

برگزاری دومین کنگره سلامت برای صلح در شیراز

  • 22 شهریور 1399 - 18:59
برگزاری دومین کنگره سلامت برای صلح در شیراز

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح گفت: این کنگره در روز‌های ۲۱ تا ۲۲ آبان امسال، با همراهی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه و جهاددانشگاهی استان فارس در شیراز برگزار می‌شود.

علیرضا صالحی در دیدار اعضای کمیته علمی دومین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح با استاندار فارس، گفت: بعد از برگزاری اولین کنگره در آبان ماه سال ۹۷، اقداماتی شامل تاسیس دبیرخانه دائمی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انتظار مقالات کنگره در ژورنال بین‌المللی آرشیو پزشکی ایران، نشست کمیته علمی کنگره با وزیر امور خارجه، راه اندازی گروه مجازی به زبان انگلیسی برای استمرار ارتباط علمی اساتید شرکت کننده در کنگره، برگزاری کارگاه دیپلماسی سلامت و صلح در دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، برگزاری نشست علمی به مناسبت روز جهانی صلح در دوسال گذشته، انتشار اولین کتاب با عنوان صلح از طریق سلامت به زبان فارسی و تاسیس مرکز تحقیقات صلح و سلامت در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

صالحی گفت: این کنگره با همراهی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه، جهاددانشگاهی فارس و با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی با هدف تقویت تلاش‌های جامعه متخصصان سلامت برای گسترش صلح و گفتمان صلح در سطح جهانی طراحی شده است.

اوگفت: شبکه سازی سازمان‌های غیر دولتی برای صلح از طریق سلامت، همکاری بین المللی سازمان‌های سلامت محور برای صلح، نقش دولت‌ها و نظام‌های ملی سلامت در ایجاد صلح، ارزش‌های انسانی، اخلاق پزشکی و صلح گستری، نقش متخصصان سلامت در صلح گستری، آموزش پزشکی و صلح گستری و سلامت برای صلح در خاورمیانه، محور‌های دومین کنگره سلامت برای صلح است.

استاندار فارس نیز در این جلسه گفت: جامعه انسانی در صلح و دوستی است که تکامل و تعالی پیدا می‌کند و برعکس تمامیت خواهی و زورگویی زمینه جنگ را فراهم می‌کند.

عنایت الله رحیمی آمادگی استانداری فارس برای همکاری همه جانبه با دومین کنگره بین المللی سلامت برای صلح را اعلام و بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هرچه مطلوبتر این رویداد بین‌المللی علمی تاکید کرد.

ثبت دیدگاه