• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

تشکیل پرونده ۶ میلیاردی برای شرکت‌های پخش در فارس

  • 25 شهریور 1399 - 16:03
تشکیل پرونده ۶ میلیاردی برای شرکت‌های پخش در فارس

رئیس اداره بازرسی و مبارزه با قاچاق کالای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: پرونده‌ای به ارزش ۶ میلیارد ریال برای شرکت‌های پخش متخلفی که اقدام به فروش اجباری کالا کرده بودند تشکیل شده است.

حمید زارع سه‌شنبه ۲۵ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: بعد از آنکه گزارش‌های مردمی در خصوص فروش اجباری کالا توسط سه شرکت پخش به فروشگاه‌های موادغذایی و بهداشتی محرز و تائید شد، پرونده‌ای برای متخلفان تنظیم و به تعزیرات حکومتی فارس ارجاع شده است.

زارع گفت: این شرکت‌های پخش متخلف، صاحبان سوپرمارکت‌ها را مجبور می‌کردند که در کنار خرید روغن خوراکی، کالاهایی نظیر رب گوجه‌فرنگی، تن ماهی، چای، مواد شوینده و … را خریداری کنند.

او با بیان اینکه تخلف سه شرکت پخش در این زمینه قطعی شده است، گفت: براساس برآورد کارشناسان اداره بازرسی سازمان صمت فارس، میزان تخلف انجام شده بالغ بر ۵ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال بوده است.

رئیس اداره بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا سازمان صمت فارس با یادآوری اینکه سامانه ۱۲۴ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص هرگونه تخلف صنفی است، از صاحبان و مدیران واحدهای صنفی نیز درخواست کرد که در صورت مشاهده تخلفی نظیر فروش اجباری کالا، موضوع را ضمن تماس با این سامانه، اطلاع رسانی کنند.

ثبت دیدگاه