• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

کرونا در فارس؛ بیش از ۴۸ هزار مبتلا و ۹۱۲ جان‌باخته

  • 26 شهریور 1399 - 19:21
کرونا در فارس؛ بیش از ۴۸ هزار مبتلا و ۹۱۲ جان‌باخته

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بستری ۶۳۶ نفر در بیمارستان‌های فارس بر اثر ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد.

همتی گفت: از این تعداد، ۶۸ بیمار به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

وی افزود: متاسفانه هفت نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به ۹۱۲ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۲۷۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۳۷۸ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدا تاکنون، ۴۴ هزار و ۹۱۷ نفر اعلام کرد.

همتی با اشاره به آمار تجمعی موارد فوت شده در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون و طلب غفران و رحمت الهی برای جانباختگان بیماری کرونا گفت: بیشترین تعداد گزارش شده با ۴۲۳ مورد فوت مربوط به شیراز و در شهرستان‌های مرودشت ۶۲ مورد، کازرون ۴۵ مورد، لامرد ۲۳ مورد، آباده ۲۱ مورد، داراب ۱۸ مورد، قیروکارزین ۱۶ مورد، کوار ۱۱ مورد، زرین دشت و پاسارگاد هر کدام ۹ مورد، ممسنی ۸ مورد، زرقان، اقلید و خرم بید هر کدام ۶ مورد، فیروزآباد، مهر، استهبان و ارسنجان هر کدام ۵ مورد، سپیدان و سروستان هر کدام ۴ مورد، نی ریز و رستم هر کدام ۳ مورد، کوهچنار و بیضا هر کدام ۲ مورد، فراشبند، خرامه، بوانات و سرچهان هر کدام ۱ مورد فوتی تا امروز گزارش شده و از شهرستان بختگان کماکان هیچ مورد فوتی اعلام نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان خواست همچون گذشته به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توجه داشته باشند تا بتوانیم کنترل و نظارت بیشتری بر این بیماری داشته باشیم.

ثبت دیدگاه