• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

شمار قربانیان کرونا در فارس به ۹۲۱ نفر رسید

  • 28 شهریور 1399 - 17:30
شمار قربانیان کرونا در فارس به ۹۲۱ نفر رسید

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، ۹۲۱ نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند.

عبدالرسول همتی اظهار کرد: متاسفانه سه نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به ۹۲۱ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۲۷۴ هزار و ۵۳۵ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه و به آزمایشگاه‌های تشخیصی در سطح استان ارسال شده که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۹۷۰ مورد مثبت شناسایی شده است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدا شیوع کروناویروس تاکنون، ۴۵ هزار و ۵۵۹ نفر اعلام کرد.
دکتر همتی با اشاره به بستری ۶۶۵ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان، اضافه کرد: از این تعداد، ۷۰ بیمار کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: بیاییم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، مراقب کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشیم.

ثبت دیدگاه