• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

مبتلایان کرونا در فارس در آستانه۵۰ هزار نفر

  • 31 شهریور 1399 - 16:10
مبتلایان کرونا در فارس در آستانه۵۰ هزار نفر

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با انجام بیش از ۲۷۸ هزار مورد نمونه آزمایشگاهی مربوط به کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، آمار موارد مثبت قطعی شناسایی شده به ۴۹ هزار و ۹۲۰ مورد رسیده است.

همتی با اشاره به مرگ یک هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون را ۹۳۸ نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۶۳ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۷۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

همتی از افزایش آمار بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ به ۴۶ هزار و ۴۹۹ نفر از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: این افراد هم اکنون با سلامت کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان در استان ۴۱ سال است و افزود: میانگین سنی جانباختگان نیز از ابتدای شیوع بیماری، ۶۷ سال بوده است.

او ۵۷ درصد مبتلایان استان را مرد و ۴۳ درصد را زن اعلام کرد و ادامه داد: در آمار جانباختگان استان نیز ۵۹درصد از گروه مردان و ۴۱ درصد از گروه زنان بوده اند.

همتی به مردم استان، نسبت به وضعیت قرمز تمامی استان‌های همجوار فارس هشدار داد و یادآور شد: در صورت بی توجهی مردم فارس به اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و حفظ فاصله فیزیکی، استان فارس نیز در هفته‌های آینده با وضعیت قرمز مواجه می‌شود و امیدواریم با همکاری عمومی در این زمینه، با چنین شرایطی مواجه نشویم.

ثبت دیدگاه