• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

آمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۵۰ هزار نفر فراتر رفت

  • 01 مهر 1399 - 16:13
آمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۵۰ هزار نفر فراتر رفت

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع تاکنون، آمار موارد مثبت قطعی شناسایی شده به ۵۰ هزار و ۳۷۸ مورد رسیده است.

اکبری افزود: آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد که با مرگ ۷ هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به ۹۴۵ نفر رسیده است.

وی همچنین با اعلام اینکه هم اکنون ۷۷۳ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۸۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

اکبری از افزایش آمار بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ به ۴۶ هزار و ۹۷۱ نفر از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: این افراد هم اکنون با سلامت کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به اینکه در استان‌های همجوار، این بیماری با موج و شدت بیشتری در جریان است، از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم تا با استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشوی مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند و با مجموعه سلامت فارس برای مقابله با این بیماری همکاری کنند.

ثبت دیدگاه