• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

کرونا در فارس؛ بیش از ۵۲ هزار مبتلا و ۹۶۷ جان‌باخته

  • 05 مهر 1399 - 17:34
کرونا در فارس؛ بیش از ۵۲ هزار مبتلا و ۹۶۷ جان‌باخته

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از انجام بیش از ۲۸۵هزار مورد نمونه کروناویروس در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد و گفت: با بررسی این نمونه ها، تاکنون ۵۲ هزار و ۲۵۹ بیمار شناسایی شده اند.

همتی همچنین با اعلام خبر جان باختن پنج هم استانی دیگر در روز گذشته تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا ویروس، مجموع جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع در استان تا امروز، پنجم مهر را ۹۶۷ نفر اعلام کرد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش موارد بستری بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس در استان، افزود: هم اکنون ۷۶۷ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۶ بیمار در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجموع بیماران بهبودیافته از ویروس کرونا از ابتدا تاکنون را ۴۸ هزار و ۳۴۹ نفر، معادل ۹۲درصد مبتلایان اعلام کرد که هم اکنون از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار نسبت به روند صعودی ابتلا و بستری بیماران کروناویروس در استان، اظهارداشت: هم اکنون استان‌های همجوار فارس در وضعیت قرمز به سر می‌برند و در صورت بی توجهی به رعایت اصول بهداشتی، فارس نیز به وضعیت قرمز در می‌آید.

وی از عموم مردم استان خواست با پایبندی به اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی منظم دست ها، از سلامت خود و اطرافیانشان در برابر این بیماری محافظت کنند.

همتی، گزارشی از آمار تجمعی ابتلا به کروناویروس، به تفکیک شهر‌های مختلف استان ارائه کرد که در این گزارش، شیراز با ۲۴ هزار و ۲۶۶ مورد بیشترین میزان ابتلا و بختگان با ۷۱ مورد ابتلا از ابتدا تاکنون، کمترین میزان ابتلا در استان را به خود اختصاص داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کازرون با ۲۲۰۱ مورد؛ مرودشت ۱۵۵۹ مورد؛ داراب ۱۰۵۰ مورد؛ کوار ۹۸۷ مورد؛ لامرد ۸۱۹ مورد؛ آباده ۷۷۵ مورد؛ زرین دشت ۷۷۲ مورد؛ قیر و کارزین ۷۵۵ مورد؛ فیروزآباد ۶۷۷ مورد؛ ممسنی ۶۵۱ مورد؛ مهر ۴۹۲ مورد؛ سپیدان ۴۷۵ مورد؛ استهبان ۴۵۸ مورد؛ زرقان ۴۵۷ مورد؛ فراشبند ۴۵۵ مورد؛ کوه چنار ۴۴۲ مورد؛ اقلید ۴۱۰ مورد؛ خرم بید ۳۷۳ مورد؛ پاسارگاد ۳۴۰ مورد؛ نی ریز ۲۷۰ مورد؛ رستم ۲۶۲ مورد؛ ارسنجان ۱۸۸ مورد؛ سروستان ۱۷۲ مورد؛ خرامه ۱۶۵ مورد؛ بوانات ۱۶۳ مورد؛ بیضا ۱۵۸ مورد و سرچهان با ۷۵ مورد، دیگر موارد ابتلا در استان از ابتدای شیوع تاکنون را تشکیل داده اند و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

ثبت دیدگاه