• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

خانه‌های روستایی آسیب‌دیده در رستم بهسازی و بازسازی شد

  • 06 مهر 1399 - 21:36
خانه‌های روستایی آسیب‌دیده در رستم بهسازی و بازسازی شد

مدیر بنیاد مسکن شهرستان رستم در استان فارس، از بهسازی و بازسازی ۵۲۴ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از سیل و زلزله در این شهرستان خبر داد.

خسرو کشتگر یکشنبه ۶ شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهسازی و نوسازی خانه‌های روستایی در شهرستان رستم از محل تسهیلات کم‌بهره و اعتبارات و تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی انجام شده است، گفت: طی یکسال گذشته ۱۳۴ واحد مسکونی در شهرستان رستم از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی استفاده کرده‌اند.

کشتگر افزود: برای بازسازی و بهسازی این واحدهای مسکونی علاوه بر آورده متقاضیان، ۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره، پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان رستم اضافه کرد: برای بازسازی ۳۹۰ واحد خسارت دید از سیل در این شهرستان ۳۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به علاوه آورده متقاضیان هزینه شده است.

وی گفت: در حوزه عمران روستایی با تهیه و اجرای طرح هادی، تملک و واگذاری زمین روستایی، صدور اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در حوزه بازسازی با بازسازی و بهسازی مناطق حادثه دیده و اعطای  تسهیلات مقاوم سازی حوادث و تعمیرات و همچنین در حوزه شهری با تامین مسکن با شرایط مشارکتی به تعداد ۵ واحد در شهر مصیری فعالیت‌هایی داشته است.

کشتگر در ادامه اضافه کرد: در حوزه بهسازی روستایی و اجرای طرح هادی دراین شهرستان سال ۱۳۹۸ عملیات بهسازی که شامل سنگ فرش، زیرسازی، آسفالت، دیوار حایل، پیاده روسازی، کانال سنگی، کانیو و جدول در روستاها اجرا شده است.

این مقام مسئول افزود: برای اجرای طرح‌های عمرانی اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال تخصیص یافت و عملیات در حال اجراست و همچنین مبلغ ۴۱ میلیارد و ۷۶ میلیون ریال دیون برای مطالبات سنوات قبل پیمانکاران تخصیص یافته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان رستم افزود: از محل اعتبارات قیر رایگان در سالی که گذشت، اجرای عملیات آسفالت به مقدار ۸۶ هزار مترمربع در ۴۰ روستای شهرستان رستم اجرا شده است.

ثبت دیدگاه