• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

کرونا ۳۰ مدرسه را در فسا تعطیل کرد

  • 07 مهر 1399 - 15:12
کرونا ۳۰ مدرسه را در فسا تعطیل کرد

رییس آموزش و پرورش فسا گفت:پس از آنکه دانشگاه علوم پزشکی فسا تست کرونای   برخی دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان را مثبت اعلام کرد تصیم به تعطیلی ۳۰ مدرسه گرفتیم.

مسلم امینی نژاد دوشنبه به ایرنا اظهار داشت: تست کرونای ۳۳ نفر از دانش آموزان فسا و ۵ نفر از فرهنگیان فسا مثبت شده است. اما طبق بررسی های انجام گرفته این افراد در اثر ابتلای یکی از اعضای خانواده شان به کرونا مبتلا شده اند و هیچ یک از آنها در مدرسه به کرونا مبتلا نشده اند.

وی ادامه داد: این ۳۳ دانش آموز از ۳۰ مدرسه فسا هستند که اکثرا پدر یا مادر آنها به کرونا مبتلا بوده اند.

امینی نژاد گفت: چهار نفر از فرهنگیان مبتلا نیز مربوط به مدارسی بودند که هیچ یک از دانش آموزان آن به این بیماری مبتلا نیستند و تنها یک نفر از فرهنگیان بیمار در مدرسه ای که دانش آموز بیمار داشته فعالیت می کرده است.

در شهر فسا ۲۱۰ مدرسه فعالیت دارند که ۳۰ مدرسه آن در اثر ابتلای تعدادی از دانش آموزان و فرهنگیان به کرونا تعطیل شدند.

بر اساس گزارش های دریافتی ،  در تمام مدارس استان فارس شیوه نامه های  بهداشتی رعایت می‌شود و مواردی که رخ داده است به دلیل ابتلای اعضای خانواده به کرونا بوده است؛ ضمن اینکه ۷ نفر از بازنشستگان فرهنگی نیز مبتلا به کرونا هستند که آن‌ها مشغول به کار نیستند و در کلاس درس حضور ندارند. 

به گفته مسوولان آموزش و پرورش استان فارس خانواده‌ها خود انتخاب می‌کنند که فرزندشان را به مدرسه بفرستند یا از طریق فضای مجازی آموزش ببینند ، همان درسی که در مدارس ارائه می‌شود در فضای مجازی هم تدریس می‌شود و هیچ اجباری برای حضور در مدرسه نیست؛ همچنین معلمان در مدرسه حضور دارند و هر زمان دانش‌آموزان نیاز داشتند می‌توانند برای رفع اشکال به مدارس مراجعه کنند. 

پیش از این در ۲۶ شهریورماه ۲ مدرسه در شهرستان فسا  به دلیل ابتلای دو دانش‌آموز به کرونا به‌منظور اطمینان از سلامت دانش‌آموزان و رعایت موارد بهداشتی تا دو هفته تعطیل شدند.

 رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فسا هم  با بیان اینکه اولویت در این شهرستان با آموزش مجازی است، ابراز داشت: شورای مدرسه می‌تواند تشخیص دهد که آموزش به چه صورت باشد و ما برای انتخاب نحوه آموزش تابع تصمیمات مدارس هستیم و آن را اجرایی می‌کنیم.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

ثبت دیدگاه