• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

تخفیف‌های عوارضی برای صنعت گردشگری در شیراز اعمال می‌شود

  • 08 مهر 1399 - 12:32
تخفیف‌های عوارضی برای صنعت گردشگری در شیراز اعمال می‌شود

سرپرست اداره گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز گفت: برای حمایت از حوزه گردشگری، لایحه‌ معافیت بخشی از عوارض صنعت گردشگری در حوزه شهرداری تهیه شده و در صورت تصویب در صحن علنی شورای شهر اجرایی خواهد شد.

علی نیری سه‌شنبه ۸ مهر با تشریح برنامه‌های هفته گردشگری در جمع خبرنگاران گفت: گردشگری یکی از صنعت‌هایی است که بیشترین ضربه را به دلیل شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی و معنوی متحمل شد که به منظور حمایت از این بخش لایحه‌ معافیت بخشی از عوارض صنعت گردشگری در حوزه شهرداری تهیه شده و در صورت تصویب در صحن علنی شورای اسلامی شهر اجرایی خواهد شد.

او با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا بخشی از برنامه‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شود، افزود: یکی از برنامه‌های درنظر گرفته شده معرفی و تجلیل از برترین‌های حوزه گردشگری است که در این راستا  برترین شهردار، پاکبان و آتش‌نشان در مناطق گردشگرپذیرشهری، مدیران بناهای گردشگری تحت پوشش شهرداری، سازمان‌های همکار در حوزه گردشگری شهرداری ، باغدار و مسئول حوزه خدمات گردشگری مناطق شهری که ظرفیت گردشگرپذیری دارند، معرفی خواهند شد.

رونمایی از اتوبوس‌های گردشگری 

او همچنین از رونمایی اتوبوس‌های گردشگری خبر داد و گفت: تعدادی اتوبوس بازسازی و تعدادی دیگر به ناوگان افزوده شده که آماده خدمات‌دهی به اقشار مختلف جامعه است.

نیری با بیان اینکه اتوبوس‌ها به دو شکل خدمات‌دهی خواهند کرد، گفت: در روش نخست بر اساس مولفه‌های قانونی اتوبوس ها به آژانس‌های گردشگری واگذار شده و در روش دوم به عموم مردم از جمله قشر کم‌برخوردار، معرفی شده از سرای محلات و فرهنگسراها و گردشگران داخلی و خارجی خدمات خواهند داد.

اجرای وبینارهای تخصصی گردشگری

معاون گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز همچنین از برگزاری وبینارهای تخصصی حوزه گردشگری با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران و پخش در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این نشست‌ها موضوعاتی نظیر گردشگری ادبی، آسیب‌شناسی گردشگری در دوران کرونا، جهانگردی روستایی، گردشگری خلاق و خوراک و گردشگری در آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ثبت دیدگاه