• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

وخامت حال ۹۰ بیمار کرونایی در فارس

  • 09 مهر 1399 - 17:29
وخامت حال ۹۰ بیمار کرونایی در فارس

عبدالرسول همیتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۹۰ بیمار کووید ۱۹ به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام بیش از ۲۹۲ هزار مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تا ۹ مهر خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۵۴ هزار و ۵۰۴ نفر به قطعیت رسیده است.

همتی افزود: از مجموع ۸۵۸ بیمار بستری مشکوک و دارای علامت کروناویروس، ۹۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و شرایط آن‌ها وخیم گزارش شده است.

وی، از بهبودی ۴۹ هزار و ۷۷۳ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی ادامه داد: آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد که با مرگ یک هم استانی دیگر در روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به ۹۸۵ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر یازده شهرستان استان در وضعیت ویژه و قرمز قرار دارند، اعلام کرد: ۲۲ شهرستان در فارس نیز در وضعیت هشدار و چهار شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به تصمیم امروز ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ به ستاد استانی مقابله با کرونا پیشنهاد شد، اگر چه چهار شهرستان داراب، کوار، زرین دشت و مرودشت در وضعیت هشدار (زرد) قرار دارند، اما به علت بروز بالای بیماری کووید۱۹ و لزوم مقابله هرچه سریع تر با این همه گیری در این شهرستان ها، نیازمند اعمال محدودیت‌های مشابه در شهرستان‌های دارای شرایط ویژه است و به این ترتیب، تعداد شهرستان‌های با وضعیت ویژه و قرمز در هفته جاری، پانزده شهرستان اعلام می‌شود.

همتی درباره آمار تجمعی جانباختگان کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار جانباختگان تا کنون در شهرستان شیراز با ۴۶۲ مورد بیشترین آمار فوتی، شهرستان‌های مرودشت ۶۶ مورد، کازرون ۴۸ مورد، لامرد ۲۶ مورد، آباده ۲۴ مورد، داراب ۲۲ مورد، قیروکارزین ۱۷ مورد، کوار ۱۳ مورد، پاسارگاد ۱۰ مورد، زرین دشت ۹ مورد، ممسنی ۸ مورد، زرقان و اقلید هر کدام ۷ مورد، مُهر، خرم بید و ارسنجان هر کدام ۶ مورد، فیروزآباد، استهبان و سروستان هر کدام پنج مورد، سپیدان ۴ مورد، نی ریز، رستم و خرامه هرکدام ۳ مورد، کوه چنار و بیضا هر کدام ۲ مورد، فراشبند، بوانات و سرچهان هر کدام یک مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون از شهرستان بختگان هیچ آمار فوتی گزارش نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مردم خواست ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند.

ثبت دیدگاه