• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

کرونا در فارس؛ بیش از ۵۶ هزار متبلا و ۱۰۱۱ جان‌باخته

  • 12 مهر 1399 - 14:09
کرونا در فارس؛ بیش از ۵۶ هزار متبلا و ۱۰۱۱ جان‌باخته

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در شبانه روز گذشته ۱۰ هم استانی دیگر در فارس به علت ابتلا به کروناویروس، جان خود را از دست داده است.

همتی با اشاره به افزایش موارد نمونه گیری به ۲۹ هزار و ۶۹۹ مورد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در استان، افزود: با بررسی نمونه‌های انجام شده، از ابتدا تاکنون ۵۶ هزار و ۱۶۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی، از بستری ۷۳۲ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۶ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، مجموع آمار بهبودیافتگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان، ۵۱ هزار و ۷۷ نفر اعلام کرد.

همتی به موضوع اهمیت استفاده از ماسک تاکیدی دوباره داشت و ادامه داد: بررسی ها حاکی از کاهش توجه عمومی نسبت به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در جامعه است، از عموم مردم درخواست می شود تا این دو اصل پیشگیرانه را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی تاکید کرد: وجود وضعیت قرمز در استان‌های همجوار و برخی شهرستان‌های استان فارس، زنگ خطری برای یکایک ماست که نسبت به رعایت اصول بهداشتی، جدی‌تر از گذشته عمل کنیم.

ثبت دیدگاه