• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۶۰ هزار نفر فراتر رفت

  • 17 مهر 1399 - 14:47
شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۶۰ هزار نفر فراتر رفت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: گزارش‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس طی روز‌های اخیر نشان دهنده روند افزایش نگران کننده آمار ابتلا و بستری بیماران بوده است.

سید روح الله حسینی بااعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس تا امروز، هفدهم مهر از افزایش موارد نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی به ۳۰۶ هزار و ۸۵۴ مورد از ابتدای شیوع بیماری تا کنون خبر دادو گفت:با بررسی این نمونه ها، تاکنون ۶۰ هزار و ۲۲۲ مورد مثبت در استان شناسایی شده است.

او با اشاره به افزایش موارد بستری بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان به هزار و ۵۴ مورد، افزود: از این تعداد ۱۰۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی همچنین از مرگ ۱۰ هم استانی دیگر در اثر بیماری کووید ۱۹ خبر داد و با آرزوی غفران الهی برای آنان در این ایام معنوی، مجموع جانباختگان این بیماری در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون را هزار و ۵۶ مورد اعلام کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۵۳ هزار و ۸۵۶ بیمار نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او روند ابتلا و بستری بیماران کروناویروس در استان را نگران کننده خواند و مهم‌ترین راهکار‌های کنترل این روند را افزایش همکاری عمومی برای استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل به عنوان یک راهکار مهم حفاظتی، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، شست و شوی منظم دست‌ها و پرهیز از سفر و تردد‌های غیرضروری عنوان کرد.

ثبت دیدگاه