• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

آسفالت جاده‌های ۲ شهرستان غرب فارس نیازمند ۱۵ تن قیر است

  • 23 مهر 1399 - 18:57
آسفالت جاده‌های ۲ شهرستان غرب فارس نیازمند ۱۵ تن قیر است

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار واقع در غرب استان فارس، یکی از مشکلات جاده‌های اصلی این ۲ شهرستان اعم از شهری و روستایی را آسفالت نبودن آنها عنوان کرد و گفت: حل این مشکل نیازمند تامین ۱۰ تا ۱۵ تن قیر است.

فریدون عباسی، عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای از نقاط حادثه خیز و محورهای اصلی شهرستان های کازرون و کوه‌چنار در گفت و گو با ایرنا افزود: مجلس شورای اسلامی در صدد همکاری با دولت است تا برای تامین یک میلیون تن قیر اعتبار لازم تخصیص داده شود و در اختیار وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد تا از طریق تامین این قیرها که برای کل کشور اختصاص می‌یابد، مشکل آسفالت راه‌های شهری و روستایی این ۲ شهرستان نیز حل شود.

عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر خود به ۲ شهرستان کازرون و کوه‌چنار، از جاده ۲۵ روستای حاشیه تالاب پریشان کازرون که این مسیر را به جاده اصلی شیراز – کازرون متصل می‌کند و ۶۰ کیلومتر از فاصله این ۲۵ روستا به شیراز می‌کاهد نیز بازدید کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در ادامه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از محور جاده کازرون به بخش جره و بالاده این شهرستان، خواستار ارتباط این بخش از طریق کوهمره سرخی به شیراز شد.   

حسن نیا، همچنین از محور جاده کازرون به کنارتخته در مسیر بوشهر به کازرون نیز بازدید کرد که در این بازدید نیز نماینده ۲ شهرستان مورد اشاره، گفت: با توجه به ترانزیت بودن و حجم بالای ترافیک در این مسیر، ضروری است این محور چهار خطه شود. 

در ادامه این بازدید علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس به ایرنا اظهار داشت: در مورد مطالبات مطرح شده از سوی نماینده شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی، ظرف ۱۰ روز آینده نشستی با حضور مسوولان ذی‌ربط و این نماینده در تهران برگزار و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.   

در این بازدید، فرماندار شهرستان‌های کازرون و کوه چنار نیز حضور داشتند.

شهرستان کازرون و کوه‌چنار به ترتیب در فاصله ۱۲۰ کیلومتری و ۱۲۹ کیلومتری غرب شیراز واقع شده‌اند.

ثبت دیدگاه