• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

باغ مجموعه‌های ارم در ۳۶ شهرستان فارس ایجاد می‌شوند

  • 28 مهر 1399 - 17:28
باغ مجموعه‌های ارم در ۳۶ شهرستان فارس ایجاد می‌شوند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: طرح ایجاد باغ مجموعه‌های علمی- گردشگری ارم در ۳۶ شهرستان استان فارس وارد فاز برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا، محمد مهدی قاسمی بیان کرد: در مرحله اول این طرح، در هر شهرستان و بر اساس ظرفیت، یک باغدار یا تشکل باغداران آن شهرستان، باغ ارقام محصول اصلی را در یک مجموعه گردآوری و ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف از این اقدام حفظ همه ارقام موجود به صورت یک جا و افزودن ارقام جدید است، گفت: امکان مشاهده جاذبه‌های متنوع آن برای گردشگران نیز فراهم می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با ایجاد باغ مجموعه‌های ارم، امکان بررسی و پژوهش محققین و کارشناسان میسر و مهارت آموزان هم از سایر ابعاد علمی آن بهره‌مند می‌شوند.

قاسمی با بیان اینکه فارس با اقلیم‌های متنوع و سابقه باغداری، قطب تولید محصولات باغی کشور است، افزود: فارس رتبه اول سطح و تولید محصولات باغی کشور را دارد به طوری که این استان را به عنوان ویترین محصولات باغی کشور می‌شناسند.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد سطح و تولید محصولات باغی متعلق به این استان است، اظهارکرد: در محصولاتی نظیر انجیر، انار، انگور و گل محمدی رتبه اول، در بادام، خرما و مرکبات رتبه دوم و در سیب رتبه سوم تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تلفیق ظرفیت باغبانی استان فارس با ظرفیت‌های گردشگری، سهم ارزش افزوده قابل توجهی را برای استان به ارمغان خواهد آورد از این رو طرح ایجاد باغ مجموعه‌های علمی- گردشگری ارم وارد فاز برنامه‌ریزی شده است.

ثبت دیدگاه