• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

طرح آمران سلامت با هدف مبارزه با کرونا در فارس اجرا می‌شود

  • 05 آبان 1399 - 16:39
طرح آمران سلامت با هدف مبارزه با کرونا در فارس اجرا می‌شود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس اعلام کرد:پیرو لبیک جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال‌احمر به درخواست رهبری‌ برای مبارزه با کرونا، طرح آمران سلامت در قالب ایجاد ۳۱۰ کمپ با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای استان و شهرستان‌ها در سطح فارس اجرا می‌شود.

حسین درویشی دوشنبه با اعلام این خبر، ابراز داشت: از امروز با هدف اجرای طرح آمران سلامت در سراسر کشور، اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر فارس نیز فعالیت‌های خود را با حضور در مراکز پرتردد استان در زمینه آموزش دستورالعمل‌های بهداشتی با قاطعیت بیشتری ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه تاکید بر ارائه آموزش‌ها و ضرورت استفاده از ماسک است، ابراز داشت: گروه‌های یادشده در کوچه و خیابان‌های شهرستان‌های استان به صورت حضوری و با استفاده از خودروهای امدادی سیار درباره‌ شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از آن به مردم به طور مستمر هشدار می‌دهند.

درویشی از مردم درخواست کرد با توجه به اینکه حضور شهروندان در بازارها، پاساژها و دیگر مراکز خرید شرایط انتقال ویروس را مهیا می‌کند، از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس اعلام کرد: اجرای این طرح تا ۱۵ آبان ماه ادامه خواهد یافت و امیدواریم با جدی گرفتن تذکرها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، گسترش ویروس را در جامعه کاهش دهیم.

به گزارش ایرنا، تا ظهر یکشنبه ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۲۹۶ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده است. استان فارس در وضعیت هشدار قرار دارد. 

ثبت دیدگاه