• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

۴۵ نفر دیگر بر اثر کرونا در فارس جان باختند

  • 02 آذر 1399 - 16:49
۴۵ نفر دیگر بر اثر کرونا در فارس جان باختند

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جان باختن ۴۵ هم استانی دیگر از دیروز تا امروز بر اثر کرونا خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان فارس تا امروز، دوم آذر، دو هزار و ۱۹۵ نفر را در فارس بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده ایم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اکبری با اشاره به انجام ۴۶۵ هزار و ۵۷۴ تست تشخیصی از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون در استان افزود: مجموع بیماران کرونایی شناسایی شده در این مدت ۱۳۴ هزار و ۸۳۱ نفر است.

وی با بیان این که از دیروز تاکنون ۴۴۸ بیمار در بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند، ادامه داد: این در حالی است که در همین بازه زمانی، تنها ۲۵۸ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و این آمار حاکی از بالا بودن حجم مراجعه به بیمارستان هاست.

اکبری آمار بیماران مثبت قطعی و یا مشکوک علامت دار که در بیمارستان‌های استان بستری هستند را دو هزار و ۳۵۴ بیمار اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۷۸ بیمار در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته وی، ۱۱۴ هزار و ۴۵۱ نفر، از ابتدای شیوع بیماری تاکنون از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در استان از روز گذشته تاکنون، از مردم خواست تا نسبت به رعایت اصول بهداشتی در این ایام دقت نظر ویژه داشته باشند و با پایبندی به این محدودیت ها، جان خود و عزیزانشان را در برابر کرونا محفوظ نگاه دارند.

وی بر پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی در دوران تعطیلی مشاغل و افزایش زمان فراغت افراد تاکید کرد و افزود: مهم‌ترین راه حل پایان این روز‌های سخت همکاری عمومی است.

ثبت دیدگاه