• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

۱۸۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در فارس رفع تصرف شد

  • 02 آذر 1399 - 15:51
۱۸۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در فارس رفع تصرف شد

 فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: ۱۸۰ هزار و ۴۳۰ متر مربع زمین به ارزش ۳۲۰ میلیارد ریال طی آبانماه امسال از تصرف افراد سودجو و زمین‌خوار خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، سرهنگ حسین مهدوی‌نژاد افزود: این کار با کوشش ماموران یگان حفاظت از اراضی و پیگیری واحد املاک و حقوقی و با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی انجام شد و طی آن  ۱۴  مورد رفع تعرض به متراژ ۱۷۳ هزار و ۴۳۰ متر مربع و ۲ مورد اجرای احکام قضایی به متراژ هفت هزار متر مربع رفع تصرف شد.

او ادامه داد: یگان حفاظت از اراضی، بدون اغماض، با جدیت و در چارچوب قانون با سودجویان و متعرضان به اراضی ملی و دولتی برخورد خواهد کرد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی فارس، از شهروندان خواست که در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه تصرف غیرقانونی و  ساخت و سازهای غیرمجاز و تعرض به اراضی ملی و دولتی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۶۵۶ یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان فارس اطلاع‌رسانی کنند.

مهدوی‌نژاد افزود: شهروندان چنانچه قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای استان را دارند ابتدا استعلام‌های لازم را از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان انجام دهند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: همچنین شهروندان دقت داشته باشند که به هیچ وجه اقدام به خرید اراضی فاقد سند مالکیت رسمی نکنند و در این زمینه مراقب افراد سودجو باشند.

ثبت دیدگاه