• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اقدامات جبرانی دولت از بخش‌های مختلف در فارس اعلام شد

  • 03 آذر 1399 - 8:59
اقدامات جبرانی دولت از بخش‌های مختلف در فارس اعلام شد

ستاد استانی مدیریت کرونا در استان فارس، با صدور اطلاعیه‌ای حمایت‌ها و اقدامات جبرانی دولت از بخش‌های مختلف را بر اساس مصوبه چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اعلام کرد.

ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان فارس با صدور اطلاعیه‌ای در ۱۳ بند، حمایت‌ها و اقدامات جبرانی دولت در این استان برای بخش‌های مختلف را در زمینه‌های معیشت خانوار، تسهیلات بانکی، مالیات، عوارض، اعلام صورت‌های مالی و سایر موارد را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، مفاد کامل اطلاعیه‌ی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان فارس به شرح زیر منتشر شده است:

” ۱.  اعتبار وکالت نامه‌های متقاضیان خرید و فروش وسایل نقلیه به تعداد روزهای تعطیل از سوی ستاد ملی توسط نیروی انتظامی تمدید می‌شود.

۲.  حمایت جبرانی معیشت خانوارها برای محدودیت‌های شدید کرونایی در اجرای بیانات مقام معظم رهبری در جلسه ۴۱ ستاد ملی مدیریت کرونا به خانوارهای مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی که دارای منابع درآمدی ثابت ماهانه نباشند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات  کرونایی خانوارها بودند تا سقف ۲۹.۷ میلیون نفر (۱۱ میلیون خانوار) پرداخت می شود.

 الف) تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد ۴ درصد از محل باقی مانده منابع بسته جبرانی مصوبه جلسه دوازدهم مورخ ۹ آذرماه ۱۳۹۹ ستاد ملی مدیریت کرونا و بازپرداخت اقساط ۳۰ ماه از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار پرداخت می‌شود، ترتیبات اجرایی از جمله موارد مربوط به تضمین و تعهد یارانه مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات مورد پرداخت تا نرخ تسهیلات قرض الحسنه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مطابق دستورالعمل پرداخت وام قرض الحسنه به خانوارها مصوبه کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا موضوع ابلاغیه شماره ۲۷۵۸م/۹۹ مورخ سوم اردیبهشت ۱۳۹۹ و اصلاحیه های مربوطه خواهد بود، به اخت کمک بلاعوض به صورت ماهانه معادل یک میلیون ریال مشابه پرداخت وام قبلی به تعداد هر یک از اعضای خانوار از آذرماه تا حداکثر پایان سال ۱۳۹۹ به سرپرست خانوار پرداخت می‌شود. تامین منابع مورد نظر از سوی سازمان تامین اجتماعی و چارچوب توافق سازمان برنامه و بودجه و سازمان تامین اجتماعی و با واگذاری سهام در چارچوب رد دویون انجام می‌شود.

۴.  موارد مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مهلت زمانی اعتراض به اوراق مالیاتی که آخرین مهلت آن از تاریخ یازدهم فروردین تا اول آذرماه ۱۳۹۹ باشد و نیز احکام اجرای ماده (۲۳۸) قانون مالیات‌های مستقیم و ماده ۲۹ قانون ارزش افزوده برای مدت مذکور، به مدت یک و نیم ماه تمدید می‌شود.

۵.  بخشودگی جرائم پرداخت نشده بدهی‌های مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب ۱۰/۲۲/ ۱۳۸۱ به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض از اول آذر تا پایان سال ۹۹ تمدید می‌شود.

۶.  مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم و چهارم سال ۹۹ و سررسید پرداخت مالیات آن برای کلیه مودیان مالیاتی به مدت یک ماه تمدید می‌شود؛ صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده (۱۸۶) قانون مالیات های مستقیم تا پایان سال ۱۳۹۹ نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.

۷.  همه عملیات اجرایی موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیاتهای مستقیم (وصول مالیات) تا دهم بهمن ۱۳۹۹ برای اشخاص  اجرا می‌شود.

۸. آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم که در بازه زمانی  یازدهم فروردین تا یازدهم  دیماه ۱۳۹۹ باشد، تا تاریخ سوم بهمن امسال تمدید می‌شود.

۹. مهلت ارائه صورت‌های مالی آتی حسابرسی شده توسط سازمان حسابرسی با موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران موضوع ماده (۲۷۲)  قانون مالیات‌های مستقیم برای اشخاص حقیقی و حقوقی که در اجرای مقررات ماده مذکور ملزم به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده می باشند، حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ تمدید می‌شود.”

۱۰. همه مجوزهای صادره توسط دستگاه‌ها و نهادهای متولی صدور مجوز در کشور برای همه فعالیت ها و کسب و کارها و مشاغل تاریخ یازدهم فروردین امسال، تمدید می شود. تمام مراجع صدور مجوز مکلفند اقدامات و اطلاع‌رسانی لازم به ذینفعان را انجام دهند.

۱۱. مهلت پرداخت عوارض کسب و پیشه شهرداری ها تا اول بهمن ۱۳۹۹ امهال می‌شود.

۱۲. حمایتهای بانکی به شرح ذیل اعمال می‌شود:

 الف) بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی (اعم از قرض الحسنه و سایر تسهیلات) افرادی که  موعد پرداخت آن در آذرماه سال ۱۳۹۹ است، منوط به آنکه وفق ضوابط مصوب شورای پول و اعتبار بدهی آنها به شبکه بانکی کشور تا تاریخ یازدهم اسفند ۱۳۹۸ در طبقه جاری قرار داشته باشد به پایان دوره بازپرداخت اقساط این تسهیلات منتقل می‌شود در مورد تسهیلات با بازپرداخت به صورت دفعی که بازپرداخت آن در آذرماه سال ۱۳۹۹ باشد، نیز مورد پرداخت یک ماه بعد از آن منتقل می‌شود استمهال موارد مشمول این بعد از احتساب و اخذ هرگونه جریمه و کارمزد اضافی مستثنی است.

ب) اشخاص مشمول این موارد استمهالی (موضوعات این بند) در بازه زمانی آذر ماه سال ۱۳۹۹ مشمول محدودیت ها و ممنوعیت‌های بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیر جاری نمی شوند.

ج) چنانچه سر رسید چک های صادره اشخاص مشمول این بند در دوره زمانی آذرماه ۱۳۹۹ باشد و منجر به برگشت چک و صدور گواهینامه عدم پرداخت شود، در صورت تسلیم تقاضای خود به بانک مربوط تا یک ماه پس از تاریخ برگشت چک صادره مشمول ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مقرر در ماده ۵ مکرر الحاقی به قانون چک نمی‌باشند.

۱۳. مهلت پرداخت قبوض گاز مصرفی که زمان پرداخت آنها در دوره زمانی یازدهم فروردین تا اول آذر ۱۳۹۹، می‌باشند به مدت دو سال امهال می‌شود.

ثبت دیدگاه