• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

عضو نظام پزشکی کشور: تداوم محدودیت‌ها مانع گسترش کرونا خواهد شد

  • 03 آذر 1399 - 13:04
عضو نظام پزشکی کشور: تداوم محدودیت‌ها مانع گسترش کرونا خواهد شد

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: قطعا تداوم محدودیت‌ها، رعایت بیشتر پروتکل‌ها و تشدید نظارت‌ها مانع گسترش ویروس کرونا خواهد شد و از وخامت شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم خواهد کاست.

دکتر کوروش افشین‌پور، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های پزشکی در مقطعی باعث بهبود شرایط و کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها شد اما با بازگشت همه فعالیت‌ها به روال عادی گذشته، این مساله داوم چندانی نیاورد و موج سوم شیوع کرونا این بار با شدت بیشتری آغاز شد.
وی ادامه داد: در این مرحله نیز نباید مانند مرتبه قبل عمل شود و تا قدری شرایط عادی شد به یکباره تمام محدودیت‌ها کنار گذاشته شود بلکه باید حساب شده و مرحله به مرحله پیش رفت تا به جای افزایش شیوع کرونا شاهد کاهش روز به روز میزان شیوع این ویروس در جامعه باشیم.
او اظهار داشت: از آنجا که بر اساس بررسی‌ به عمل آمده و آمارهای موجود در این مرحله میزان شیوع ویروس بیشتر خانوادگی شده است لذا از هموطنان تقاضا می‌کنیم که به جد از رفت و آمدها و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند و اگر نگران سلامت خود، اعضای خانواده و دیگران هستند از کنار توصیه‌ها و هشدارها بی‌تفاوت عبور نکنند.
عضو هیات مدیره نظام پزشکی فارس بیان کرد: در میان جامعه پزشکی، به جز عزیزانی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند، سایر همکاران به جز در موارد ضروری، فعالیت‌های خود را محدود کرده‌اند و با سایر صنوف جامعه در رعایت محدودیت‎ها همراه شده‌اند تا جلو این ویروس گرفته شود.
افشین‌پور افزود: حمایت‌های دولتی از صنوفی که در این ایام تعطیل هستند باید انجام شود و این محدودیت‌ها تا جایی که نیاز است تداوم یابد تا از این مرحله با کمترین خسارت عبور کنیم.
وی اظهار داشت: طی این مدت شاهد وارد آمدن فشار بسیار زیادی به کادر درمانی در بیمارستان‌ها بودیم و در این میان متاسفانه تعدادی از پزشکان و پرستاران ما جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی نیز به کرونا مبتلا شدند که امیدواریم با این محدودیت‌ها کادر درمانی ما بتوانند نفسی تازه و برای مقابله جدی‌تر با این ویروس تجدید قوا کنند.
او افزود: تقاضای همیشگی ما از شهروندان این است که در گام نخست در خانه بمانند و چنانچه برای انجام کار ضروری نیاز است از خانه خارج شوند حتما از ماسک استفاده کنند و ضمن رعایت فاصله‌ اجتماعی از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کنند.

ثبت دیدگاه