• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

بیش از ۱۳۶ هزار نفر تاکنون در فارس به کرونا مبتلا شده‌اند

  • 03 آذر 1399 - 16:10
بیش از ۱۳۶ هزار نفر تاکنون در فارس به کرونا مبتلا شده‌اند

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۴۷۰ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۳۶ هزار و ۸۰۵ مورد مثبت شناسایی شده است.

همتی، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۱۸ هزار و ۸۷۳ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هم اکنون دو هزار و ۳۸۲ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، ۳۹۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

همتی افزود: متاسفانه ۳۴ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به علت ابتلا به کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۲۲۹ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان و افزایش نظارت‌های لازم توسط سازمان‌های مرتبط گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون در فارس، از سوی کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۴۵۲ هزار بازدید از نانوایی ها، رستوران ها، سوپرماکت ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و سایر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مرتبط با سلامت مردم انجام شده که در این راستا ۹ هزار و ۳۰۰ واحد به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی با دستور مقام قضایی تعطیل شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در تمامی مراکز مرتبط با سلامت مردم، مشاغل و اصناف، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند.

ثبت دیدگاه